۰ نفر

معاون اقتصادى وزیر اقتصاد:

ام الامراض مشکلات ایران در بودجه است/ ٧٩درصد اعتبارات هزینه‌اى ما دچار چسبندگى است

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 279592
ام الامراض مشکلات ایران در بودجه است/ ٧٩درصد اعتبارات هزینه‌اى ما دچار چسبندگى است

معاون اقتصادى وزیر اقتصاد با بیان این که انعکاس تمام مشکلات مالى در بودجه نمایان مى‌شود تاکید کرد: در واقع مى‌توان گفت ام الامراض مشکلات ایران در بودجه است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین میرشجاعیان در بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با اشاره به بودجه کشور بیان کرد: بودجه جارى حرکت نمایى و افزایشى دارد به طورى که بخش بزرگى از این بوجه دچار چسبندگى است.

وى با اشاره به ٤دسته از سر فصل هاى بودجه عنوان کرد: برای جبران خدمات کارکنان و عیدى ٢٠٤ هزار میلیارد تومان، پرداخت یارانه حدود ٨ هزار میلیارد تومان، پرداخت سود اوراق مالى حدود ٧ هزار و ٨٠ میلیارد تومان و هزینه سلامت و درمان حدود ١٣ هزار میلیارد اختصاص داده مى شود که جمعا حدود ٢٣٢ هزار میلیارد است در واقع مى توان گفت  ٧٩ درصد اعتبارات هزینه اى ما دچار چسبندگى است.

میرشجاعیان با بیان این که دولت از میزان بدهى هاى خود درک چندانى نداشته است، گفت: اگر بدهى ها را به صورت صریح  و ضمنى و محتمل و قطعى تقسیم کنیم پرداخت هاى ما بیشتر بدهى هاى صریح و قطعى بوده است.

معاون اقتصادى وزیر اقتصاد با تاکید بر این که اولین گام براى حل مشکل فهم آن است بیان کرد: معاونت اقتصادى از سال گذشته گزارش دى اس اى براى فهمیدن وضعیت پایدارى بدهى کشور منتشر کرده است.

او با بیان اینکه نسبت بدهى به تولید ناخالص داخلى تا سال هاى آتى  به ٣٢ درصد مى رسد، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادى کشور نیازمند برنامه ریزى دقیق ترى است و تمام لایه هاى دولت باید به فهم دقیق از شرایط براى حل مشکل ها برسند.