۰ نفر

معان امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت؛

اولویت اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی به واردات مواد اولیه

۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۲
کد خبر: 279154
اولویت اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی به واردات مواد اولیه

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت اول دولت اختصاص ارز به واحدهای تولیدی است، گفت: از اختصاص سهمیه 5 میلیون دلار ارز به قیمت 4200 تومان به واحدهای تولیدی خبر ندارم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در مورد  اختصاص سهمیه 5 میلیون دلار ارز با قیمت 4200 تومان برای تامین مواد اولیه وارد کنندگان گفت:  اختصاص ارز  به واردات مواد اولیه اولویت اول دولت است. 

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: وظیفه دولت تامین ارز برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی است و اختصاص ارز برای واردات مواد اولیه اولویت اول ما است. 

وی اظهار داشت: برای اینکه واحدهای تولیدی و کارخانجات کار کنند و به فعالیت خود ادامه دهند و اشتغال ایجاد شود اختصاص ارز به واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه اولویت اول دولت است. 

سرقینی اما در مورد اختصاص 5 میلیون دلار ارز به قیمت 4200 تومان به به واحدهای تولیدی  اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در این مورد خبری ندارم و چیزی نشنیده‌ام.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است ارز 4200 تومانی برای واردات خودرو و لوازم خانگی حذف شود، گفت: از این موضوع هم خبر ندارم.