۰ نفر

معاون امور اقتصادی رییس جمهور خبر داد؛

پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی تا سقف 1میلیارد تومان/ بازپرداخت وجوه تامین شده از سوی بانک مرکزی سرعت می‌یابد

۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۰۹
کد خبر: 276347
پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی تا سقف 1میلیارد تومان/ بازپرداخت وجوه تامین شده از سوی بانک مرکزی سرعت می‌یابد

نهاوندیان گفت: سپرده گذاران تعاونی های افضل توس، البرز ایرانیان، وحدت، فرشتگان و ثامن الحجج هر یک تا مبلغ یک میلیارد تومان سپرده خود را دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور و براساس پیشنهاد کمیته منتخب رسیدگی به مسائل سپرده گذاران تعاونی های اعتباری، که به تأیید سران سه قوه رسیده است، سپرده گذاران تعاونی های افضل توس، البرز ایرانیان، وحدت، فرشتگان و ثامن الحجج هر یک تا مبلغ یک میلیارد تومان سپرده خود را دریافت خواهند کرد.

نهاوندیان در این باره گفت: با شروع کار هیأت های تصفیه این مؤسسات، که وظیفه شناسائی و فروش اموال این مؤسسات را به عهده گرفته اند، بازپرداخت وجوه تأمین شده از سوی بانک مرکزی سرعت بیشتری می یابد.

نهاوندیان در این باره افزود: این کار طی چند مرحله انجام خواهد شد که از هفته آینده آغاز و تا آخر تیرماه به پایان خواهد رسید، جدول زمانی پرداخت ها شامل زمان مراجعه و میزان پرداخت ها در هر مرحله توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این تصمیم، اکثریت قریب به اتفاق سپرده گذاران این مؤسسات که تعداد آنان بیش از سه میلیون نفر می باشد سپرده های خود را که با اقدامات متخلفانه مدیران مؤسسات مذکور دچار مشکل شده بود، دریافت خواهند کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: پیگرد قضائی این تخلفات و مجازات کسانی که از اعتماد مردم سوء استفاده کرده اند با اولویت در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است.