۰ نفر

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 274250
دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به ثبات قیمت گندم در سالجاری، دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نان و آرد خبازی‌های آزاد پز ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسن عباسی معروفان» روز شنبه درباره زمزمه افزایش قیمت نان و آرد آزادپزها افزود: با وجود افزایش هزینه های تولید اما کماکان دولت در نظر دارد نان طبق روال گذشته با قیمت فعلی به دست مصرف کنندگان برسد.
وی با تاکید بر اینکه «اگر کسانی به دنبال التهاب بازار هستند، باید مسئولیت حرف های خود را بپذیرند»، تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان در فروش گندم ریالی اضافه نکرده تا قیمت نان افزایش پیدا کند.
وی تصمیم گیرنده اصلی درباره تعیین قیمت نان را شورای آرد و نان دانست و اظهار داشت: تنها تصمیم گیرنده افزایش قیمت نان این شورا است و نباید افرادغیرمسئول در این خصوص اظهارنظر کنند.
افزایش 80تومانی قیمت آرد برای آزادپزها منتفی شد 
وی درباره افزایش 80 تومانی قیمت آرد خبازی های آزادپز گفت: برای کاهش هزینه های دولت، پیشنهاد دادیم تا مبلغ 82 تومان بابت هزینه های تبعی قیمت خرید گندم، از جمله حمل و نقل، ذخیره سازی، نگهداری، حق عمل کاری مباشران از دولت حذف و توسط خریداران پرداخت شود که در شرایط فعلی این موضوع منتفی شد.
وی اظهارداشت: اکنون قیمت هرکیلوگرم گندم در صنف و صنعت و آزادپزها تغییری نداشته و برای خبازی آزادپز 900 تومان و برای خبازی های یارانه بگیر 625 تومان عرضه می شود، اما ممکن است قیمت آرد استحصالی کمتر یا بیشتر باشد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی درخصوص قیمت آرد آزادپزها اعمال نشده است، افزود: امروز نیز در بورس کالا قیمت هر کیلوگرم گندم برای آزادپزها 900 تومان بوده است.

 یکم خردادماه امسال برخی رسانه ها به نقل از یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از احتمال افزایش قیمت نان پس از ماه مبارک رمضان خبر دادند؛ به تازگی قاسم زراعت کار مدیرعامل اتحادیه سراسری نانوایان سنتی افزایش قیمت 80 تومانی هر کیلوگرم آرد خبازی های آزادپز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران را رسانه ای کرد.
آخرین قیمت گذاری نان یارانه ای مربوط به سال 1393 است البته آذرماه سال 1396 نرخ های جدید نان با افزایش 15 درصدی به تصویب مراجع ذیصلاح رسید که اجرای آن به دستور رئیس جمهوری دولت دوازدهم متوقف و نرخ های جدید اعمال نشد.