۰ نفر

با هدف توانمندسازی روستاییان صورت گرفت

ربیعی: اعطای وام به روستائیان/ بیمه بازنشستگی در انتظار مشاغل طرح ملی توسعه کشاورزی

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 273798
ربیعی: اعطای وام به روستائیان/ بیمه بازنشستگی در انتظار مشاغل طرح ملی توسعه کشاورزی

وزیر رفاه گفت: با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از توأم شدن سالمندی با فقر در روستاها، تمام مشاغلی که از طریق طرح ملی توسعه کشاورزی ایجاد می شود، منتهی به بیمه بازنشستگی خواهد شد.

 علی ربیعی گفت: در گام نخست، طرح ملی توسعه برای زعفران و داروهای گیاهی به صورت پایلوت از استان های خراسان رضوی، جنوبی و کرمان آغاز شد و 60 میلیارد تومان تسهیلات به همین منظور اختصاص یافت.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،وی افزود: در گام بعدی و برای محصولات باغی این طرح در استان های گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و شمالی به اجرا در خواهد آمد.

وزیر رفاه تاکید کرد: با هدف توانمند سازی روستاییان و جلوگیری از توأم شدن سالمندی با فقر در روستاها، تمامی مشاغلی که از طریق این طرح ایجاد می شود، منتهی به بیمه بازنشستگی خواهد شد و سهم بیمه روستائیان از محل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر تامین خواهد شد و دولت آن را پرداخت می کند.

ربیعی گفت: بیش از 60 هزار روستایی کشور مشمول طرح توسعه کشاورزی و کشت مبتنی بر قرارداد یا تولید مبتنی بر سفارش در مزرعه قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: در این طرح به روستائیان وام اعطا می شود مشروط بر آنکه با استانداردها و بازاری که تولید کنندگان و صادرکنندگان بزرگ مشخص می کنند،متصل شوند.

وزیر رفاه گفت: مطالعات ما نشان می داد علت شکست اشتغال ها و بنگاه خرد ایجاد شده فقدان بازار مناسب  بوده از این رو با این طرح هم صادر کنندگان به خرید مستقیم از کشاورز دست یافته و هم واسطه ها حذف می شوند واز سویی وامی که می دهیم ارزان قیمت و برای کشاورز مقرون به صرفه است و نیازهای وی را برای خرید ملزومات مورد نیاز او در تولید تامین می کند.