۰ نفر

اقتصاد کشور به سمت گردشگری تغییر مسیر دهد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 272285
اقتصاد کشور به سمت گردشگری تغییر مسیر دهد

رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور در آینده با اتکا به واحدهای صنعتی و تولیدی رشد نمی کند و باید رویکرد خود را به سمت بهره گیری از صنعت گردشگری تغییر دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی وقفچی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان زنجان افزود: بسیاری از ظرفیت های گردشگری کشور و به ویژه استان زنجان مطلع نیستند و بر همین اساس هم برنامه ای برای بهره گیری از آن ندارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده اس که اقتصاد فقط در بخش تولید خلاصه نمی شود و صنعت گردشگری بازده اقتصادی و ارزش افزوده بیشتری نسبت به آن دارد.

وقفچی با بیان اینکه هنوز ظرفیت های خودمان را نشناخته ایم، خاطرنشان کرد: نگاه مسئولان نسبت به مسائل مختلف علمی نیست، تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود و اقدامات بر پایه علم نباشد نمی توان انتظار موفقیت قابل قبول را داشت.

وی اضافه کرد: باید این فرهنگ و نگرش نهادینه شود که حتی محصولات مصرفی داخل کشور هم با رویکرد صادرات محور تولید شوند و تا زمانی که محصولات تولیدی بر اساس استانداردهای جهانی تولید نشوند نمی توان منتظر تولید کالای با کیفیت بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اغلب نگرش ها نسبت به اقتصاد کشور منفی است، گفت: باید از کسانی که برای ارزآفرینی در کشور و بهبود تجارت ایران تلاش می کنند حمایت کرد و متوجه بود که امروز یکی مشکلات کشور همین تامین ارز است.

وی با بیان اینکه تمام موانع پیش روی تولید داخلی فقط تحریم نیست، اضافه کرد: باید از ظرفیت های موجود برای ایجاد تغییر در تولید، ایجاد مشوق برای تجار و سرمایه گذاران و ایجاد نگاه علمی بهره گرفت.

وقفچی تاکید کرد: هم اکنون یک میلیون 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور و دست مردم است که در صورت جذب آن به بخش تولید می توان دستکم برای 10 میلیون نفر اشتغالزایی کرد.