۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین:

روند جدید انتخاب "مهندس ناظر" معطل دستورالعمل شهرداری/ افرادی که منافع‌شان به خطر افتاده مقاومت می‌کنند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴
کد خبر: 271161
روند جدید انتخاب "مهندس ناظر" معطل دستورالعمل شهرداری/ افرادی که منافع‌شان به خطر افتاده مقاومت می‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عدم اجرای بخشنامه های اخیر این وزارتخانه توسط سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تخلف است، گفت: افرادی که منافع شان به خطر افتاده است، در مقابل اجرای این بخشنامه‌ها مقاومت می کنند.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در مورد بخشنامه هایی که اخیرا توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان های نظام مهندسی ساختمان ابلاغ شده است، اظهار داشت: دستورالعمل‌های مربوط به این بخشنامه‌ها هم تهیه شده و امیدواریم هر چه زودتر شهرداری‌ها دستورالعمل‌های لازم را برای آن ابلاغ کنند و به زودی اجرایی شود.

عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای برخورد با تخلفات

مظاهریان در ادامه افزود: در این ابلاغیه ها آمده که باید این موضوع بلافاصله اجرایی شود و اگر در جایی اجرا نمی‌شود، به معنای تخلف است و چنانچه گزارش‌هایی مبنی بر تخلف به وزارت راه و شهرسازی داده شود، این وزارتخانه عزم جدی برای برخورد با تخلف خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از آنجا که بخش نامه های اخیر وزارت راه و شهرسازی به نفع مردم و مالکان است، این افراد منتظرند که به دنبال اجرایی شدن آیین نامه ها، متناسب با آن برای اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افرادی که منافع شان به خطر افتاده، در مقابل اجرای بخش نامه های وزارت راه و شهرسازی مقاومت می‌کنند، گفت: تمام افراد و گروه هایی که منافعی از سیستم ارجاع داشتند و بخشی از دستمزد مهندسان را برای اداره بخش اداری سازمان هایشان می‌گرفتند و به طور کلی تمام کسانی که از طریق سیستم کوپنی کار مهندسی ارتزاق می کردند، با این بخش نامه ها مخالف هستند.

مظاهریان در پایان عنوان کرد: البته وزارت راه و شهرسازی طومارها و موافقت‌های  بسیاری را از مهندسانی که شغل اصلی‌شان مهندسی است و شغل دیگری ندارند، دریافت کرده است که این اقدام را به نفع جامعه مهندسی کشور قلمداد کرده‌اند.