۰ نفر

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

بودجه تامین اجتماعی معادل ۲۴ درصد بودجه کشور است/ تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی به ۳۷ میلیون نفر میرسد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 270962
بودجه تامین اجتماعی معادل ۲۴ درصد بودجه کشور است/ تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی به ۳۷ میلیون نفر میرسد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همزمان با سفر به استان اردبیل با آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آیت‌ الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در این دیدار گفت: ایران سه نقطه عطف دارد ، ورود اسلام، تشکیل حکومت شیعه و انقلاب اسلامی. اردبیل از استانهای بسیار مهم در همه مسائل کشور است.

آیت الله عاملی افزود: توزیع امکانات کشور باید متوازن و نگاه به تمام نقاط مساوی باشد. انتظار داریم این استان نیز از امکانات بهره مندی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه امکانات تامین اجتماعی در سایر استانها بیشتر از استان اردبیل است، گفت: انتظار داریم در این سفر کاستی های گذشته جبران شود.بیمارستان تامین اجتماعی در اردبیل نیازمند توسعه است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: کشور بدون تامین اجتماعی را نمی توان تصور کرد و ما آرزو داریم که تامین اجتماعی موفق، قوی و پایدار داشته باشیم.

آیت الله عاملی افزود: آرزوی ما این است که برای همه مردم کارت درمانی هوشمند صادر شود و همه مردم از این امکانات استفاده کنند و جلوی سوء استفاده ها از دفترچه های بیمه گرفته شود.

وی با بیان اینکه سفر پر برکتی را برای شما آرزو می کنم، گفت: از فعالیت های خوب و مدیریت جنابعالی در این سازمان هم تشکر می کنم.

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار اظهار داشت: تامین اجتماعی مسئول توسعه و ارتقا امنیت اجتماعی است و به این دلیل در امنیت ملی هم تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را در سالهای اخیر انجام دادیم تا این سازمان از حاشیه ها خارج شود و به خدمت رسانی به مردم متمرکز شویم و به حل مشکلات مردم بپردازیم.

نوربخش گفت: بودجه سال 97 سازمان تامین اجتماعی 100 هزار میلیارد تومان و معادل 24 درصد بودجه کشور است وماهیانه در این سازمان حدود 6000 میلیارد تومان برای خدمت رسانی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی این خدمات را بدون اتکا به بودجه کشور ارائه می دهد، افزود: 5 میلیون و 300 هزار نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش داریم که زندگی و معیشت آنها را تمشیت می کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مجموعه بیمه شدگان این سازمان نیز 37 میلیون نفر هستند، اظهار داشت: ما در دریافت حق بیمه سعی می کنیم که به کارفرمایان نیز فشار وارد نشود.

وی گفت: برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری دو بسته برای طرف عرضه و تقاضای کالای ایرانی طراحی کردیم. تقسیط اصل و بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب، معافیت از پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان جدید زیر 34 سال از جمله این اقدامات است.

نوربخش افزود: اقدامات دیگری نیز در طرف تقاضا در حوزه فرهنگی برای ترغیب مردم برای مصرف کالای داخلی در دستور کار داریم و 600 میلیارد تومان برای تسهیلات بدون بهره در خرید کالای ایرانی اختصاص دادیم.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی نقش اساسی در رونق فضای کسب و کار دارد، گفت: در بنگاههای حوزه اقتصادی این سازمان نیز در حوزه رفع وابستگی کشور از واردات بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و  پالایشگاه لاوان و در واحدهای دارویی و سایر حوزه ها برای کاهش وابستگی ارزی اقدامات موثری انجام می شود.

نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در خط مقدم نبرد اقتصادی است و سعی کردیم که در این سازمان برای خدمت رسانی مناسب تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت دکتر روحانی 105 درصد افزایش مستمری داشته ایم و در راستای رفع دغدغه های اقشار ضعیف حرکت می کنیم، گفت: اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در تصویب پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی اقدام بسیار موثری است و امیدواریم با اجرای این قانون گام های موثری در ارتقاء خدمات برداریم.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی ارس در بیست سال پیش توسط وی افزود: در نمین مرکز درمانی ایجاد می شود و در بیمارستان ارس پارس آباد نیز طرح توسعه خواهیم داشت و کلنگ زنی مرکز رفاهی سرعین و ارتقا هتلینگ و افزایش ظرفیت بیمارستان سبلان از اقدامات این سازمان در استان اردبیل خواهد بود.

نوربخش عنوان کرد: از سال گذشته دفترچه در مراکز درمانی تامین اجتماعی حذف شده و  65 میلیون نسخه الکترونیک در سال قبل تولید شده است.توسعه این برنامه در کل کشور با همکاری سایر دستگاهها کاملا امکان پذیر است.

وی افزود: در برخی استانها به اندازه تاریخ فعالیت سازمان تامین اجتماعی مرکز درمانی ایجاد شده است و در اردبیل نیز به همین سمت پیش خواهیم رفت.