۰ نفر

رئیس جمهور در جمع پرشکوه مردم نیشابور:

خدمت به مردم در گرو تسهیل امور آنان است/ دنیای امروز دنیای سرعت و ارتباطات است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷
کد خبر: 269441
خدمت به مردم در گرو تسهیل امور آنان است/ دنیای امروز دنیای سرعت و ارتباطات است

رئیس جمهور خدمت به مردم را در گرو تسهیل امور آنان دانست و با بیان اینکه مردم ایران آگاه، انقلابی و هوشیار هستند و اجبار نمی پذیرند و اگر با هم و همفکر باشیم، پیش خواهیم رفت، تصریح کرد: مصمم هستیم تمام طرح ها و وعده های دولت به مردم استان خراسان رضوی را محقق کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جمع پرشکوه مردم نیشابور، با اشاره به اینکه ایران از  صادر کنندگان بنام فولاد به جهان و اروپا است ، اظهارداشت: افتتاح مجتمع فولاد خراسان نشان داد این استان آماده است قطب صنعتی کشور شود.

روحانی با بیان اینکه دیدار با مردم برای من روزی به یاد ماندنی خواهد بود، گفت: نیشابور، شهر خیام، عطار، امام زادگان محبوب و قدمگاه امام رئوف حضرت رضا (ع) است و افتخارم این است که در دوران سربازی مدتی میهمان مردم خونگرم و دلاور نیشابور بودم و ارادتم به مردم دیار خراسان دیرینه است

رئیس جمهور  افزود: نیشابور قدمگاه مولای ما علی بن موسی الرضا(ع) و سرزمین تبریک یافته با قدوم مبارک امام هشتم(ع) و بیان شیرین حدیث سلسله الذهب است.

روحانی با بیان اینکه در سال ۵۲ مدتی میهمان مردم نیشابور بوده و در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع این شهر، سخنرانی کرده‌ام، گفت: ارادت من به مردم این دیار دیرینه بوده و امیدوارم بتوانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و همه طرح‌ها و برنامه‌هایی که در دولت یازدهم به مردم استان خراسان رضوی وعده دادیم در تمامی شهرستان‌های این استان اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس جمهور افزود: بسیار خدا را شاکرم که در دولت یازدهم گازرسانی به ۱۵۱ روستا در نیشابور انجام شد و مجتمع آب‌رسانی به ۱۲۰ روستا رسید و ۱۲۹ کیلومتر لوله‌کشی برای رساندن آب به مزارع انجام گرفت که این برنامه در دولت دوازدهم در راستای رفع مسایل بهداشتی، تکمیل بیمارستان و دانشگاه‌ها و طرح‌هایی برای عمران و آبادانی استان ادامه خواهد داشت.

روحانی با بیان اینکه "ما کشور بزرگ و غنی داریم"، گفت: امروز روابط بسیار خوبی با همسایگان خود از جمله افغانستان، ترکمنستان و دیگر کشورهای اطراف ایران داریم و می‌خواهیم روابط خوبی با دنیا داشته باشیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما در سال ۹۶ با هم عهد و پیمان بستیم که به عقب برنخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد، اما هر کاری که بخواهیم در این سرزمین انجام دهیم، باید افکار عمومی مردم را قانع کنیم.

روحانی افزود: اگر می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم باید راه را برای آنها تسهیل کنیم، چرا که مردم از ما اجبار را نمی‌پذیرند.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز ایران، آگاه، دانا، انقلابی و هوشیار هستند و به آینده می‌نگرند، نباید کاری کنیم که در برابر نسل‌های آینده پاسخ قانع‌کننده نداشته باشیم.

روحانی اظهار داشت: پیشرفت در اقتصاد در صورتی امکان دارد که همه با هم همفکر باشیم و در همین راستا اگر دولت می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد، باید راه را برای حضور مردم باز کند، چرا که مردم اقتصاد را بهتر می‌فهمند و آن را اجرا می کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان خراسان رضوی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار فراوانی دارد، گفت: افتتاح بخشی از فولاد خراسان در نیشابور نشان می‌دهد که این استان آمادگی این را دارد تا به قطب صنعتی کشور تبدیل شود.

روحانی با اشاره به اینکه ایران امروز یکی از صادرکنندگان به نام فولاد در دنیا است و فولاد کشور به کشورهای اروپایی صادر می‌شود، گفت: اینجا سرزمین فولاد است و ما امروز شاهد افتتاح یک ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی گندله سازی در فولاد نیشابور بودیم.

رئیس جمهور افزود: امروز آمادگی و ظرفیت کامل برای حرکت در صنعت، کشاورزی، گردشگری و مسایل مربوط به صنایع دانش‌بنیان در کشور وجود دارد.

روحانی با بیان اینکه در هر زمینه‌ای اگر در کنار هم و با هم حرکت کنیم، پیروز خواهیم شد، گفت: وعده ما به مردم از ابتدا ایجاد اشتغال بوده تا جوانان بتوانند صاحب کار و زندگی شوند. همچنین وعده من به شما در راستای ایجاد اشتغال برای زنان و جوانان بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان خراسان رضوی سال گذشته ۹ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته است، گفت: من امروز از ملت بزرگ ایران می‌پرسم که آیا در دنیای امروز بدون فضای مجازی می‌توانیم اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم؟

روحانی ادامه داد: یکی از اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بوده که مسیر ارتباطات مردم و کسب و کار از طریق فضای مجازی را بگشاید و امروز تلاش می‌کنیم تا اینترنت پرسرعت را به تمام روستاها برسانیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی از اینترنت پرسرعت زیاد خوششان نمی‌آید و می‌گویند اینترنت باید کند باشد، طوری که اگر کسی بخواهد به یک سایت دسترسی پیدا کند، ساعت‌ها معطل مانده و پشیمان شود.

روحانی با تأکید بر اینکه دنیای امروز، دنیای سرعت و ارتباطات است، گفت: اگر می‌خواهیم در کشور فساد از بین برود، راه آن اطلاع داشتن مردم و جوانان از امور است، چرا که بدون اطلاع، شفافیت و حضور مردم و تنها با دادگاه و نیروی امنیتی نمی‌توانیم با فساد مقابله کنیم.

رئیس جمهور افزود: باید دولت همه اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد و مردم از همه چیز مطلع باشند.

روحانی با اشاره به اینکه امسال جوانان پس از ارایه لایحه بودجه نسبت به جزئیات آن اظهار نظر کرده‌اند، گفت: ما باید از اظهارنظر ملت و جوانان خوشحال باشیم و همه باور کنیم که کشور متعلق به مردم است و هر اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم، باید مردم همراه ما باشند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه فاصله با مردم ما را به جایی نمی‌رساند، گفت: ما در دنیای امروز نمی‌توانیم بگوییم، مردم باید از اطلاعات به دور باشند، چرا که حق اطلاع داشتن متعلق به مردم است.

روحانی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال در طول ۱.۵ سال گذشته در فضای مجازی ایجاد شده، افزود: با محدود سازی و فشار به نسل جوان به جایی نخواهیم رسید، چرا که امروز حمل و نقل مردم، ارتباطات آموزشی و بهداشتی آنها از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد. البته باید پیام‌رسان‌های داخلی خود را تقویت کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما باید حتی در فضای مجازی آنچه ایرانی است را تقویت کنیم. اما آیا می‌توان به نام تقویت ارتباطات ایرانی مردم را از حق مشاغل محروم کرد.

روحانی با بیان اینکه ما باید به سمت قدرتمند شدن ایران حرکت کنیم، گفت: قدرت در سایه به دست آوردن فرصت‌هایی است که اگر امروز آنها را به دست نیاوریم، فردا برای به بدست آوردنشان دیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ایران در دنیای رقابت با همسایگان و شرق و غرب قرار دارد، گفت: ما نیاز به اقتصاد قدرتمند، صنعتی و دانش بنیان داریم باید در بخش‌های مختلف خودکفا شویم. اما آیا می‌توانیم خود را از دنیای ارتباطات جدا کنیم.

روحانی با بیان اینکه با انزوا و جدا شدن از جهان نمی‌توانیم به همه آرزوها دست یابیم، گفت: حتی اگر بخواهیم احکام و فرهنگ اسلامی را به جهان منتقل کنیم، باید از دنیای ارتباطات بهره‌مند باشیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما تعامل سازنده با جهان را می‌خواهیم، اما هرگز زیر بار حرف زور و تهدید از طرف هر ابرقدرتی که باشد، نخواهیم رفت، گفت: برجام به عنوان یک قرارداد بین‌المللی که مظهر دیپلماسی ملت ایران است، قابل تغییر نخواهد بود.

روحانی افزود: کسانی که فکر می‌کنند با زور و تهدید می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند در اشتباه هستند ما در برابر زورگویان ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم و این به دلیل دین، ایمان، اخلاق و فتوای رهبرمان است، خطاب به دشمنان، اظهار داشت: شما تصور کرده‌اید که با تهدید خود جلوی ما را برای ساخت سلاح هسته‌ای گرفته‌اید، اما باید بدانید آنچه که جلوی ما را گرفته، ایمان و دین ماست و شما هرگز نمی‌توانید در هیچ موضوعی جلوی اراده ما را بگیرید.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر ما سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم به خاطر احکام دین مبین اسلام و فتوای بزرگان و حکیمان کشورمان است، نه به خاطر فشار و تهدیدهای دشمنان. اما تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حفظ می‌کنیم و از علوم هسته‌ای برای تولید برق، بهداشت، درمان و دیگر مصارف صلح‌آمیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: ما به دنبال تهدید جهان و منطقه نیستیم و دشمنان باید بدانند که نمی‌توانند ملت بزرگ ایران را تهدید کنند، چرا که ملت ما ۷ سال در برابر همه قدرت‌های جهانی ایستادگی کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه ما در مسیر منطق و استدلال هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم در سیاست خارجی، اقتصاد و خودکفایی موفق شویم، امروز روز همبستگی، برادری و اتحاد همه ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید سخنان‌مان را واضح و روشن بیان کنیم، گفت: ما به همه اقوام، مذاهب، گویش‌ها و سلیقه‌ها، احترام می‌گذاریم، اما احترام اصلی ما برای اسلام و ایران است.

روحانی ادامه داد: ما در مسیر ایستادگی، قدرت ملی، تحول و پیشرفت دست به دست هم داده و گام برمی‌داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید با مردم صمیمانه، دوستانه و با منطق و استدلال سخن گفته و آنها را در انجام امور قانع کنیم، چرا که لجبازی با مردم در نهایت به ضرر کشور خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه دولت دوازدهم در برابر انواع فشارها، ایستادگی کرده و با عهد خود با مردم پایبند است، گفت: منطق ما روشن است. ما می‌خواهیم مردم در رنج نبوده و در رفاه باشند چرا که اسلام و انقلاب سختی و رنج مردم را نمی‌خواهد. دین ما، دین آسانی، منطق و دینی است که هم دنیا و هم آخرت را دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال سالی است که از لحاظ بارندگی کشور دچار کمبود است، گفت: باید در فصل تابستان همدیگر را یاری و کمک کنیم و مسیر کشاورزی را متحول کنیم.

روحانی با بیان اینکه خوشحالم در استان خراسان رضوی، ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت  کشت گلخانه‌ای است که ۲۰۰ هکتار آن در دولت یازدهم انجام شده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌های آینده ۵۰۰ هکتار دیگر آماده کشت گلخانه‌ای خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید با وحدت، اتحاد، کار، تلاش و کوشش از مشکلات عبور کنیم، گفت: در استان خراسان رضوی در سال گذشته ۱۲۴ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است که این بسیار خوشحال‌کننده است.

روحانی با بیان اینکه مسیر ما باید در راستای رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد، گفت: اگر به دنبال پیشرفت کشور هستیم، باید گفتمان اقتصادی را در کشور ایجاد کنیم، چرا که با شعار، اقتصاد درست نخواهد شد، بلکه گفتمان ما باید در راستای تحول صنعت، ‌کشاورزی و اقتصاد کشور باشد.