۰ نفر

ادامه لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه بعدی مجلس بررسی می‌شود

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 269302
 ادامه لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه بعدی مجلس بررسی می‌شود

پس از ارائه سخنان موافقان و مخالفان لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، ادامه بررسی این لایحه به جلسه بعدی مجلس در روز سه‌ شنبه موکول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس، بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

گفتنی است پس از ارائه گزارش کمیسیون حقوقی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده این لایحه، موافقان و مخالفان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در همین رابطه علی ادیانی، نماینده قائمشهر به عنوان مخالف کلیات این لایحه گفت: این لایحه دارای مشکلاتی است که کمیسیون حقوقی تلاش کرده آن را برطرف کند اما در ماده ۴ آن موضوع تشکیل شورای عالی مبارزه با پولشویی آمده است. این یعنی تشکیل شورایی کاملا حاکمیتی که قرار است از این به بعد همه امور زیر نظر دولت ها باشد.

احمد سالک، نماینده اصفهان هم به عنوان یکی دیگر از مخالفان این لایحه گفت: ما ۱۱ سال پیش قانون پولشویی را در مجلس تصویب کردیم. پس هیچ الزامی وجود نداشت که از خارج از کشور به ما دستور دهند که قانون پولشویی را تغییر دهیم.

سالک با بیان اینکه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم موازی یکدیگر هستند، گفت: سوال ما این است که چرا شما عجله دارید این لوایح قبل از ۲۲ اردیبهشت که آمریکا می‌خواهد درباره برجام موضع گیری کند، تعیین تکلیف شود؟

در ادامه کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس به عنوان موافق کلیات این لایحه گفت: مبارزه با پولشویی در دستور کار همه دنیا قرار گرفته است. ما در سال ۸۶ در  کمیسیون اقتصادی قانون پولشویی را تصویب کردیم. امروز مجددا اصلاح این قانون در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است تا جرائم و روش های جایگزین به جای روش های قدیمی باشد.

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس هم به عنوان دیگر موافق کلیات این لایحه اظهار داشت: این لایحه در راستای امنیت سرمایه‌گذاری است و باید برای مبارزه با پولشویی بحث حفظ اسرار مورد تاکید قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: از آنجا که امروز سه سوال در دستور کار مجلس قرار دارد، ادامه بررسی این لایحه به جلسه بعدی مجلس موکول می‌شود.