۰ نفر

نیروی انتظامی به‌دنبال استخدام افسر و درجه‌دار +‌شرایط

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 268492
 نیروی انتظامی به‌دنبال استخدام افسر و درجه‌دار +‌شرایط

رئیس مرکز گزینش و استخدام نیروی انتظامی جزئیات جذب نیرو در مقاطع مختلف برای درجه‌داری و افسری در نیروی انتظامی را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار محمدحسین ایران منش درباره شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی جذب درجه‌دار و افسر دانش‌آموخته در سال 97 اظهار داشت: استخدام در نیروی انتظامی با در نظر گرفتن شرایط "عمومی" و "اختصاصی" (برای داوطلبان مرد) صورت می‌گیرد، یعنی متقاضی باید حائز شرایط عمومی و اختصاصی درنظر گرفته‌شده باشد.

وی افزود: اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آنها از جمله این شرایط عمومی است.

رئیس مرکز گزینش و استخدام نیروی انتظامی افزود: عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی در زمان تقاضای استخدام، عدم محکومیت و محرومیت از خدمات دولتی، نداشتن سوء پیشینه کیفری، عدم اعتیاد به مواد مخدر، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر به تأیید معاونت بهداری ناجا و همچنین داشتن شرایط تحصیلی و تخصصی لازم از دیگر شرایط عمومی است.

وی تأکید کرد: از بین جوانان مومن، معتقد، انقلابی، باانگیزه و علاقه‌مند به نیروی انتظامی، افراد برای استخدام و به‌کارگیری در رده‌های تخصصی و معاونت‌های مختلف ناجا، گزینش می‌شوند.

این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سؤال که در طول سال چند نوبت جذب انجام می‌شود، گفت: متناسب با سهمیه‌های جذب و با هدف به‌کارگیری "بهترین‌ها" روند استخدامی به‌صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای خانواده‌های نیروهای مسلح و جانبازان و اعضای بسیج امتیازی وجود دارد، بیان کرد: خانواده‌های نیروهای مسلح، جانبازان و بسیج از تسهیلات پیش‌بینی‌شده در قانون بهره‌مند می‌شوند و در شرایط مساوی از اولویت جذب برخوردارند.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا در پاسخ به این سؤال که آیا جذب به‌صورت سراسری است یا هر معاونتی گزینش جداگانه‌ای دارد، مطرح کرد: جذب به‌صورت بومی و استانی بوده و متقاضیان در پایگاه اینترنتی گزینش ثبت‌نام می‌کنند و گزینش استان‌ها نیز  پس از بررسی‌های لازم در صورت داشتن شرایط نسبی به فراخوان داوطلبان اقدام می‌کنند، ظرفیت پذیرش برابر سهمیه ابلاغی هر سال و به‌تفکیک استانی می‌باشد.

 * شرایط اختصاصی جذب داوطلبان مرد

سردار ایران‌منش در ادامه و در تشریح شرایط اختصاصی جذب داوطلبان مرد خاطرنشان کرد: برای مقطع پیمانی پنج‌ساله (درجه‌داری)، متقاضیان (مرد)  با مدرک تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف) باید دارای حداقل معدل 14 باشند، همچنین برای مقطع پیمانی پنج‌ساله افسری (دانش‌آموخته مرد نیز با مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس) داشتن حداقل معدل 14 الزامی است.

وی ادامه داد: برای مقطع پیمانی پنج‌ساله (درجه‌داری مرد) سن باید 18 سال و پیمانی پنج‌ساله افسری (دانش‌آموخته مرد) در مقطع لیسانس شرط سنی 22 سال و فوق‌لیسانس 24 سال در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا با بیان اینکه دارا بودن حداقل 170 سانتی‌متر قد از الزامات روند گزینش و استخدام نیرو برای پلیس است، ادامه داد: برای افراد با 18 سال سن، در صورت داشتن برخی  شرایط، 2 سال به شرط سنی اضافه می‌شود؛ بر مبنای این تصمیم، برای هر متقاضی در صورت دارا بودن یکی از موارد زیر 2 سال به سن داوطلب اضافه می‌شود که این شرایط شامل دارندگان کارت پایان خدمت وظیفه عمومی، بسیجیان فعال یا پلیس افتخاری، خانواده جانبازان (بالای 35 درصد)، نخبگان و استعداد برتر، دارندگان مقام کشوری و بین المللی در رشته‌های ورزشی، علمی و حافظان قرآن کریم است.

ایران‌منش با اشاره به تبصره 2 در قانون جذب، گزینش و استخدام نیرو برای پلیس ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز برابر قانون از تسهیلات سنی پیش‌بینی‌شده بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: در روند گزینش و استخدام ارائه مدرک نظام وظیفه (دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت،  گواهی اشتغال به خدمت سربازی، کارت پایان خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل و یا معافیت غیرپزشکی) الزامی است.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه حداقل معدل کل دیپلم و یا پیش‌دانشگاهی برای کلیه رشته‌ها نمره 14 است، یادآور شد: ثبت نام داوطلب استخدام با آخرین مدرک تحصیلی آنان صورت می‌پذیرد.