۰ نفر

تعیین تکلیف ۱۸۰ شرکت‌ زیان‌ده در زیرمجموعه وزارت‌کار

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 267846
تعیین تکلیف ۱۸۰ شرکت‌ زیان‌ده در زیرمجموعه وزارت‌کار

علی سر زعیم، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بیش از ۱۸۰ شرکت زیان ده زیر مجموعه وزارت کار تا مهر امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزنامه ایران، علی سرزعیم گفت: این اقدام در راستای طرح دو ساله ساماندهی شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در حال انجام است و در مرحله اول 118 شرکت شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) و 68شرکت صندوق بازنشستگی در فهرست بررسی قرار دارند.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در طرح تعیین تکلیف، شرکت‌های زیان ده منحل یا در شرکت‌های متشابه سود ده ادغام می‌شوند. به گفته وی طرح واگذاری شرکت‌های وابسته شستا نیز به‌طور جدی درحال پیگیری است و تاکنون برای بیش از 60 شرکت مشتری با آورده نقدی وجود دارد که بر اساس همین قیمت‌ها ارزش‌گذاری خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از حذف 100 سمت هیأت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت: هم‌اکنون بار مالی پرداخت حقوق این افراد حذف و از تخلفاتی که عموماً در شرکت‌های خرد صورت می‌گرفت جلوگیری شده است. سر زعیم سیاست کلی این وزارتخانه در خصوص شرکت‌های تابعه را تا دو سال آینده کاهش سطح سهامداری تا زیر 40 درصد عنوان کرد و افزود: برای واگذاری این شرکت‌ها به‌دنبال سرمایه‌گذار داخلی و خارجی واجد شرایط هستیم.