۰ نفر

صادرات ۴۵۰میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 267515
صادرات ۴۵۰میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ارزش محصولات صادراتی شرکت های دانش بنیان در پایان سال گذشته به 450 میلیون دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، « سورنا ستاری » روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت های دانش بنیان در کشور بسیار نوپا هستند و برای نخستین بار موفق شدیم با استانداردهای جهانی پنج دارو در روسیه و یک دارو را برای عرضه در اروپا به ثبت برسانیم.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: هم اکنون متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف در بومی سازی فناوریهای جدید اقدامات خوبی را آغاز کرده اند و یک شرکت دانش بنیان که چهارسال پیش کار خود را در زیر پله آغاز کرده بود سال گذشته موفق به صادرات 6 هزار میلیارد تومان محصولات پیشرفته علمی شد.

وی اظهارداشت: این در حالی است که برخی از شرکت های ما آرزوی صادرات 200 تا 300 میلیارد تومان محصولات خود را به خارج از کشور داشتند و بسیاری از نسل جدید کارآفرینان از بین جوانان کمتر از 30 سال هستند.

ستاری یادآورشد: در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان و پیشرفته ما باید رعایت استانداردهای جهانی را جدی بگیریم و با نوآوری ایده ها جوانان خود را در این عرصه همواره تشویق کنیم.