۰ نفر

وزیر تعاون:

حمایت از کالای ایرانی به تلاش کارگران نیاز دارد

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۵
کد خبر: 267012
حمایت از کالای ایرانی به تلاش کارگران نیاز دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، تحقق این شعار را منوط به تلاش کارگران اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در همایش کارگران پاکدشت که در ورزشگاه کارگری این شهرستان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته کارگر اظهار کرد: میثاق ملی ما قانون اساسی و هفته کارگر زمان مناسبی برای مرور دوباره میثاق ملت است که در آن ذکر شده انقلاب برای جابجایی های اجتماعی شکل گرفته و این مهم باید در این هفته نمود بیشتری داشته باشد.
وی گفت: در هفته کارگر قصد داریم که در تمامی استان های کشور، صدای کارگران که با وجود سکوت خود، فریادهای بلندی دارند در جهت بهبود شرایط جامعه کارگری شنیده شود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر، نام سال ها را بر اساس کار و تلاش کارگران انتخاب کرده اند و امسال نیز با تعیین شعار حمایت از کالای ایرانی، در اصل از کار و کارگر ایرانی حمایت کرده اند.
ربیعی بیان کرد: برای تحقق این شعار اگر حتی یک ریال هم به حقوق کارگران اضافه کنیم، توانسته ایم از کارگران در تولید کالای خوب و قابل رقابت حمایت کنیم.
وی با اشاره به این که کارگران همواره در صف اول دفاع از ارزش های اسلامی قرار دارند گفت: کارگران ایران اسلامی همچون زمان جنگ، برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در کنار فرمایش رهبر معظم انقلاب قرار دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ایجاد نشاط در سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال های گذشته، تأمین اجتماعی با سیاست های غلطی حرکت کرد که در آن کارگران نسل بعدی در زمان بازنشستگی با مشکلات عدیده ای مواجه می شدند ولی با تلاش فراوان، در برابر این روند اشتباه ایستادگی کرده و آن را متوقف کردیم و این سازمان را به سازمانی قابل قبول که روح پاکی در آن جاری است، تبدیل کردیم.
وی تصریح کرد: طی چهار سال گذشته به اندازه 50 سال در مناطق مختلف کشور مراکز درمانی تأمین اجتماعی احداث شده است.
ربیعی بیان کرد: تأمین اجتماعی ، فقط صندوق تأمین حقوق نیست بلکه جایی برای زندگی اجتماعی بازنشستگان است، در ساختار جدید تأمین اجتماعی تلاش کردیم تا موضوع بیمه تکمیلی، مسائل رفاهی و مسکن بازنشستگان را در دستور کار قرار داده و با اختصاص تسهیلات خرید کالای ایرانی بدون سود ، شرایط بهتری برای زندگی آنان فراهم کنیم.
وی افزود: در سال های گذشته قدرت خرید کارگران و بازنشستگان به شدت پائین آمده و در سال های تورم ، حقوق آن ها بسیار اندک افزایش پیدا کرد و این امر باعث شد تا زندگی آن ها به ویژه در شهرهای بزرگ با مشکل جدی مواجه شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال های اخیر موفق شدیم تا نمودار حقوق کارگران را افزایش داده و شکاف بین مزد و تورم را کاهش دهیم و با افزایش 130 درصدی حقوق نسبت به تورم که البته ناکافی است ، برخی از مشکلات این جامعه برطرف شود و تلاش داریم که حقوق بازنشستگان را تا همین حد افزایش دهیم.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های مهم وزارت تعاون، برنامه ریزی برای کارگران روستایی است و بنا داریم تا برای روستائیانی که کشاورزی خود را از دست داده اند ، تولیدی های کوچک ایجاد کنیم و برای تحقق این مهم 10 هزار میلیارد تومان از پول اشتغال کارگری روستایی در نظر گرفته شده است.
وی با تبریک فرارسیدن هفته کارگر گفت : هفته کارگر فرصت مناسبی است تا برنامه ها و کاستی های جامعه کارگری را بازگو کرده و به رفع مشکلات آن ها بپردازیم .
ربیعی افزود: جامعه باید این حقیقت را بداند که در جامعه افرادی هستند که تلاش دارند تا با گذاشتن پا بر روی شانه های مردم و بدون آن که مشارکتی در تولید ملی داشته باشند ، از فرصت نابرابر سوء استفاده کنند، پول روی پول بگذارند و فاصله خود را از دیگران بیشتر کنند.
وی تأکید کرد: هفته کارگر بهترین زمان برای مرور این واقعیت است که جامعه ای ارزشمند است که در آن تولید و نیروی کار ارزش است چرا که اگر در جامعه کارگر عزیز نباشد، در آن رانت و منش رانت خواری جاری می شود.