۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

وضعیت اشتغال در سال جدید بهبود می‌یابد/ بودجه۹۷ توجه خوبی به اشتغال‌زایی دارد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 265805
وضعیت اشتغال در سال جدید بهبود می‌یابد/ بودجه۹۷ توجه خوبی به اشتغال‌زایی دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در بودجه، ارائه تسهیلات کم بهره اشتغال‌زایی و به بهره‌برداری رسیدن چند کارخانه بزرگ، وضعیت اشتغال در سال ۹۷ به مراتب بهتر از سال ۹۶ خواهد بود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با بیان اینکه در حال حاضر مسایل  اقتصادی، اصلی‌ترین مشکل جامعه است، گفت: در این میان اشتغال یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود است، زیرا در حال حاضر تعداد بیکاران کشور بالغ بر 3 میلیون نفر است که در سال‌های آینده هم خیل عظیمی از جوانان، وارد بازار کار می‌شوند.

وی با پیش بینی این موضوع که در سال 97 وضعیت اشتغال به مراتب بهتر از سال 96 خواهد بود، اظهار داشت: طبیعتا زمانی که اشتغال‌زایی انجام شود، وضعیت اقتصادی هم بهبود پیدا می‌کند و می‌توان شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم هم بود.

سبحانی فر در ادامه افزود: دولت حدود 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با نرخ کمتر از 10 درصد در نظر گرفته است و همچنین کارخانه‌هایی که در یکی دو سال گذشته احداث شده اند، در حال راه اندازی هستند که در همین رابطه در سه ماه ابتدایی سال 97 تعدادی از کارخانه‌های تولید فولاد و کارخانه‌های پتروشیمی به بهره برداری می‌رسند که موجب اشتغال‌زایی بیشتری خواهند شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر این در لایحه بودجه سال 97 مبلغ 15 هزار میلیارد تومان از محل صندوق  توسعه ملی، 20 هزار میلیارد تومان از محل جابجایی اعتبارات عمرانی، 30 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و مبالغ قابل توجهی از محل فاینانس خارجی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال کشور پیش بینی شده است.

سبحانی فر با اشاره به پیش بینی‌هایی که در مورد واگذاری 14 هزار پروژه از 70 هزار پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی در بودجه 97 شده است، گفت: در صورتی که این موضوع محقق شود و پروژه‌هایی که دارای قابلیت واگذاری هستند، به بخش خصوصی واگذار شود تاثیر بسیاری در اشتغال‌زایی و کاهش میزان بیکاری خواهد داشت و در عین حال کمک شایانی به اتمام پروژه‌هایی خواهد کرد که سال‌هاست به شکل نیمه کاره باقی مانده اند.