۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد

افزایش اعتبار طرح‌های عمرانی به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 265618
افزایش اعتبار طرح‌های عمرانی به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان

معاون رئیس جمهور در مازندران گفت: دولت امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل اجرای سد هراز گفت: دولت در سال 96 بیش از 50 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه کرد که سبب شد میزان سرمایه‌گذاری کشور در مقایسه با سال 95 یک و نیم درصد افزایش داشته باشد.

محمد باقر نوبخت افزود: از این رقم 42 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی از خزانه دولت، 1200 میلیارد تومان از محل مدیریت بحران و 6 هزار و 300 میلیارد تومان برای مهار آب های مرزی از محل صندوق توسعه ملی هزینه شد.

سخنگوی دولت گفت: دولت در سال 96، 320 هزار میلیارد تومان در اعتبارات هزینه ای و اعتبارات تملک دارایی عملکرد و هزینه داشت که 13 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشت.

وی با بیان اینکه نظام بانکی نیز پارسال 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 26 هزار بنگاه اقتصادی داد، افزود: این میزان امسال به 73 هزار و 400 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور در موضوع اشتغال نیز گفت: 836 هزار نفر پارسال به جمعیت فعال کشور اضافه شدند که از این تعداد 819 هزار نفر مشغول به کار شدند.

نوبخت با بیان اینکه با اشتغال این افراد نرخ بیکاری از 3/12 به 1/12کاهش یافت، افزود: 3 میلیون و 200 هزار نفر در کشور هنوز بیکار هستند که باید امسال تدبیری برای اشتغال آنها اندیشده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: توسعه در کشور امکان ناپذیر است، مگر اینکه هر استان سهمی در منطقه خود داشته باشد، به همین دلیل مسئولان استان ها باید از سیاست های عمومی و کلی کشور آگاه و سهم خود را مطلع باشند.

محمد باقر نوبخت برای انجام سفر یک روزه عصر پنج شنبه به مازندران سفر کرد.

بازدید از مراحل اجرای سد هراز و جاده جایگزین محور هراز از برنامه های سفر معاون رئیس جمهور به استان بود.