۰ نفر

در پی تذکر یک نماینده صورت گرفت

ماموریت لاریجانی به دیوان محاسبات برای رسیدگی به تخلفات سال‌های۸۷ تا ۹۱

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 264338
ماموریت لاریجانی به دیوان محاسبات برای رسیدگی به تخلفات سال‌های۸۷ تا ۹۱

رئیس مجلس شورای اسلامی به دیوان محاسبات کشور و کمیسیون برنامه و بودجه ماموریت داد که به تخلفات متخلفان رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در صحن علنی امروز مجلس به دنبال تذکر نماینده مردم محلات در مورد ابهام در رسیدگی به تخلفات متخلفان سال‌های ۸۷ تا ۹۱، علی لاریجانی خواهان رسیدگی به این تخلفات شد.

بر اساس این گزارش،  در جلسه علنی امروز مجلس علیرضا سلیمی با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: این اصل بر  حسابرسی و رسیدگی به هزینه دستگاه‌ها تاکید دارد. موارد فراوانی وجود دارد که هزینه‌ها از مصوبات پیشی گرفته است.

سلیمی در ادامه افزود: در بخش الف گزارش کمیسیون برنامه و بودجه نیز ۲.۵ میلیارد دلار تخلف شده است اما نتیجه آن چه شد؟ با متخلف پس از سپردن به پرونده دادستانی دیوان محاسبات چه برخوردی شد؟ یک نفر تخلف کرده است، حالا از حساب شرکت ملی نفت جبران می شود؟ با فرد متخلف چه برخوردی شد؟

وی با طرح این سوال که چرا از سال ۸۹ تاکنون هنوز پرونده تخلفات در حال رسیدگی است؟ گفت: نباید اجازه دهید گزارش کمیسیون برنامه و بودجه باعث وهن مجلس و دیوان محاسبات شود. تخلفات چند ده میلیارد اتفاق افتاده اما متخلف آزاد است، در حالی که باید محکوم شود.

در ادامه رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: این گزارش براساس آیین نامه داخلی مجلس تهیه شده و به این معنا نیست که دادستانی و دیوان محاسبات به این تخلفات رسیدگی نمی‌کنند.

لاریجانی در ادامه از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دیوان محاسبات کشور خواست تا به تخلفات اتفاق افتاده طی آن سال‌ها رسیدگی کنند.