۰ نفر

واکنش وزیر اقتصاد به تحولات اخیر بازار ارز:

دورنمای ارزی مطلوب است/ هدف دولت مبارزه جدی با رانت و فساد

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۲۲
کد خبر: 263697
دورنمای ارزی مطلوب است/ هدف دولت مبارزه جدی با رانت و فساد

وزیر اقتصاد با اشاره به تحولات اخیر بازار ارز، با بیان اینکه تجار و صاحبان صنایع نباید نگران باشند، گفت: کشور از حیث منابع و دورنمای ارزی در موقعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود کرباسیان در یاداشتی تلگرامی درباره تحولات اخیر در بازار ارز نوشت: « تجار و صاحبان‌ صنایع نگران نباشند چراکه کشور از حیث منابع و دورنمای ارزی در موقعیت مطلوبی قرار دارد. هدف دولت انجام رفتاری واقع‌بینانه واستفاده از اهرم‌های نظارتی و انجام مسولیت‌های حاکمیتی برای مبارزه جدی با رانت و فساد بوده است. 

تعیین قواعد برای عمل اقتصادی سالم و منطقی حرکتی اصولی است که در راستای ثبات بخشی به اقتصاد و با هدف هدایت کسب‌وکارها به مسیر رقابتی و شفاف صورت می‌گیرد. دولت با قاطعیت و مبتنی برنگاه کارشناسی مبادی  خروج غیرقانونی سرمایه از کشور را بسته‌ تا تولید و تجارت ایرانی با سهولت و در فضایی مطلوب‌تر صورت گیرد و محصول این تدبیر ایجاد اشتغال برای جوانان و ارتقاء جایگاه کالای ایرانی خواهد بود. اولویت مهم دولت تسهیل فضای کسب‌وکار است و به طور حتم حفظ ثبات اقتصادی و برخورد باعوامل برهم زننده این نظم در خدمت فعالان اقتصادی و مردم خواهد بود.»