۰ نفر

گلایه از قیمت دلار به مراجع قم هم رسید

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۵۹
کد خبر: 263054
گلایه از قیمت دلار به مراجع قم هم رسید

آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: اینکه با مردم چگونه برخورد کنیم بسیار مهم است، چرا که مردم جان و مال خود را در راه نظام اسلامی داده‌اند، بنابراین گفتار و رفتار مسئولان با مردم دارای اهمیت بسیاری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید امروز در دیدار با شهردار قم، با بیان اینکه کار شهرداری دارای اهمیت بسیاری است، اظهار کرد: با توجه به انسجامی که در مجموعه شهرداری وجود دارد توفیقات بسیاری در امور شهری به دست آمده و اقدامات بسیار وسیعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سلیقه، ذوق و سابقه شهردار کمک به تحول در شهر قم کرده است، افزود: خدمت به قم در سطح عالی بسیار مهم بوده و به نوبه خود از اقدامات شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) گفت: عقل وسیله به دست آوردن بهشت و قرب الی الله است، در این حدیث حضرت فرموده‌اند که باید عقل را در راه نشر معارف اهل‌بیت (ع) بکار برد و در غیر این صورت عقل در اختیار شیطان بوده و شیطنتی بیش نیست.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) به سخنان لقمان استناد کرده و می‌فرمایند، دنیا دریایی عمیق است، بسیاری در این دریای عمیق غرق شده‌اند، برای نجات باید کشتی ساخت و این کشتی تقوای الهی و در باطن کشتی ایمان باید باشد، توکل بر خداوند متعال بادبان کشتی بوده و کشتی را به حرکت در می‌آورد.

وی با تأکید بر اهمیت آموختن زبان عربی گفت: زبان عربی زبان دین و دارای اهمیت بسیاری است، اگر آشنایی با زبان عربی داشته باشیم خودمان می‌توانیم با یادگرفتن صرف و نحو عربی مفاهیم قرآنی را فهمیده و درک کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت کار مسئولان نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اینکه با مردم چگونه برخورد کنیم بسیار مهم است چرا که مردم جان و مال خود را در راه نظام اسلامی داده‌اند بنابراین گفتار و رفتار مسئولان با مردم دارای اهمیت بسیاری است.

آیت‌الله نوری همدانی با نقل حدیثی از امام صادق (ع) گفت: اثرات اخلاقی رفتار انسان در چهره، گفتار و رفتار انسان نهفته است و خدمت به مؤمنان جزو شریف‌ترین عبادات است.

وی با اشاره به اینکه مسئله افزایش ارز در کشور بسیار مهم است، گفت: ارز که بالا رفت همه‌چیز گران می‌شود، به ما می‌گویند سیاه‌نمایی نکنید، ما چیزی را سیاه نشان نمی‌دهیم اما سیاه سیاه است و دولت نتوانسته در این زمینه کاری انجام دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: مردم در سفره‌های خود چیزی ندیده‌اند و تماماً گرانی بوده است، سفید را سیاه نشان نمی‌دهیم اما سیاه را نشان می‌دهیم و اقتصاد کشور سیاه است، مسئولان می‌گویند که خاطرتان جمع باشد ما درست می‌کنیم اما اتفاقی نیفتاده است.