۰ نفر

اشتغال فارغ‌التحصیلان از اولویت‌های وزارت علوم

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۲۱
کد خبر: 262059
اشتغال فارغ‌التحصیلان از اولویت‌های وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از برنامه های مهم که وزارت علوم با جدیت دنبال می کند، طرح ساماندهی آموزش عالی است و توجه به مساله اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، منصور غلامی به همراه اعضای شورای معاونان این وزارتخانه با حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه تهران دیدار و گفت و گو داشت و گزارشی از فعالیت های وزارتخانه در حوزه های مختلف ارائه شد.

وزیر علوم در این دیدار ساماندهی آموزش عالی را از اولویت های مهم وزارت علوم برشمرد و تصریح کرد: توجه به مساله اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از دیگر برنامه های مهم وزارت علوم است که در این راستا اجرای طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شده و در دانشگاه های دیگر نیز به انجام خواهد رسید.

وی سوق دادن دانشگاه ها به ماموریت ها و وظایف اصلی و تخصصی خود در قالب طرح ماموریت گرایی را از دیگر دستور کارهای این وزارتخانه عنوان و تاکید کرد: برای اجرای موفق این برنامه ها باید مسئولان اجرایی و استانی، همکاری و همگامی لازم را با وزارت علوم داشته باشند.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نیز اقدامات انجام شده در وزارت علوم را امیدوارکننده توصیف و اظهار کرد: اجرای مطلوب طرح ساماندهی آموزش عالی مبتنی بر یک نقشه راه دقیق و زمان بندی شده فارغ از فشارها و مطالبات نابه‌جای برخی افراد و گروه ها را را نیاز داریم.

وی همچنین بر لزوم نگاه علمی به مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید بیش از پیش وارد میدان شوند و برای برون رفت از مشکلات موجود کشور راهکارهای علمی و اجرایی دقیق ارائه دهند.

در ادامه این نشست، معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از حوزه های تحت مسئولیت خود ارائه کردند.