۰ نفر

افزایش گشت‌های نوروزی برای مقابله با تغییر کاربری کشاورزی

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 261227
افزایش گشت‌های نوروزی برای مقابله با تغییر کاربری کشاورزی

معاون سازمان امور اراضی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ایام نوروز اعلام کرد که طی روزها و هفته‌های اخیر گشت‌های حفاظتی نوروزی بیشتر شده و با هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و اقدامات غیرقانونی در این زمینه برخورد کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات آن سفرهای مردم به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف افزایش می‌یابد و حضور آنها در طبیعت بیشتر می‌شود و همین عامل در کنار تعطیل بودن ادارات و دستگاه‌های نظارتی مختلف سبب می‌شود تا ضریب آسیب رسیدن به طبیعت نسبت به دیگر بازه‌های زمانی افزایش یابد و بیشتر شود.

در همین ارتباط فرید سیدی‌نژاد - معاون حفظ کاربری اراضی و یکپارچگی سازمان امور اراضی اینگونه توضیح داد که گشت‌های حفاظتی سازمان امور اراضی در ایام نوروز افزایش یافته و گزارش‌های متعددی از شناسایی و برخورد با تخلفات مختلف در حوزه اراضی کشاورزی در این ایام وجود دارد که مجموع آن را در نیمه دوم فروردین ماه منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: با انواع تخلفات در حوزه تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی از جمله دپوی مصالح ساختمانی، ساخت و ساز غیرقانونی و ... برخورد کرده‌ایم که عمده آنها مربوط به اشخاص حقیقی بوده و سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری بسیار کمتر از بازه‌های زمانی گذشته مرتکب این تخلفات شده‌اند.

سیدی‌نژاد ادامه داد: در ایام نوروز حدود ۶۰۰ گشت حفاظت نوروزی داشتیم که ۳۲۰ یگان حفاظت آنها مختص سازمان امور اراضی بوده و در روز طبیعت نیز این گشت‌ها ادامه دارد؛ بنابراین مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات و ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی آن را به اطلاع سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی برسانند تا با کمک دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست با این تخلفات برخورد شود.