۰ نفر

اصلاح قانون مالیات تولید برای کاهش فشار بر تولیدکنندگان

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۰۹
کد خبر: 260959
اصلاح قانون مالیات تولید برای کاهش فشار بر تولیدکنندگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اصلاحیه ای که ارائه کرده ایم کار نهایی قانون مالیات بر تولید در اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید و می توان این خبر خوب را به تولیدکنندگان داد که مالیات بر عملکرد با کاهش جدی روبرو باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا پور ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوعات اقتصادی و نقش آن در شرایط کنونی کشور سالهاست که مقام معظم رهبری شعارهای مرتبط با آغاز سال جدید را با موضوع اقتصادی و تاکید بر انجام امور اقتصادی به عنوان اولویت اصلی کشور برای مسئولان و مردم مطرح می کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: امسال نیز به واسطه اهمیت و جایگاه تولید داخلی کشور تاکید رهبری بر تولید داخل به عنوان شعار سال مطرح شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم و همه مسئولان از جمله دولت، مجلس و قوه قضائیه باید وظایف خود را در این راستا انجام و شعار سال را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم نیز همانگونه مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند. یعنی همه مردم کشور باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و به خرید آن اهتمام کنند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: انتظار می رود مردم به توسعه و گسترش اشتغال زایی از طریق حمایت از کالای ایرانی به رونق اقتصادی کشور کمک کنند.

وی عنوان کرد: افزایش کیفیت، ایجاد قدرت رقابت در تولیدات داخلی با کالاهای خارجی و قیمت مناسب کالا از سوی تولید کنندگان نیز بسیار موثر خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: تمام تلاش ما در سال گذشته در کمیسیون اقتصادی معطوف به این بود که بخشی از مشکلات ناشی از عدم توجه به تولیدات داخلی به دلیل قاچاق کالا بود. ما اصلاحیه ای را مربوط به لایحه دولت به تصویب رساندیم که ظرف یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید و می تواند به حمایت از تولیدات داخل کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: قانون مالیات برای تولید کنندگان نیز به دلیل اجرای ناقص مشکلات متعددی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده بود که با اصلاحیه ای که ارائه کرده ایم کار نهایی این قانون نیز در اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید و می توان این خبر خوب را به تولیدکنندگان داد که مالیات بر عملکرد با کاهش جدی روبرو باشد.

وی در خاتمه ابراز داشت: تمام تلاش ما در مجلس شورای اسلامی این است که از ظرفیت کشور برای حمایت از کالاهای ایرانی استفاده کنیم.