۰ نفر

وزیر اقتصاد خبر داد

افزایش ۳۰درصدی درآمد گمرک در سال۹۶ نسبت به بودجه مصوب دولت/اجرای سامانه گمرکی به طور جدی در سال۹۷

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 260952
افزایش ۳۰درصدی درآمد گمرک در سال۹۶ نسبت به بودجه مصوب دولت/اجرای سامانه گمرکی به طور جدی در سال۹۷

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی از افزایش ۳۰درصدی درآمد گمرکات کشور در سال۹۶ نسبت به رقم بودجه مصوب دولت خبر داد و گفت: اجرای سامانه گمرکی به طور جدی در سال۹۷ دنبال خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی با تبریک سال نو و با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید نامگذاری شده است، اظهار داشت: امیدوارم در سال جدید با دستور کار حمایت از کالای ایرانی خدمتگزار خوبی برای مردم کشورمان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت گمرک در کشور گفت: گمرک در تمام استان‌های کشور فعال است و در سال 96 حدود 30 درصدد بیش از رقم بودجه مصوب درآمد برای دولت ایجاد کرده است.

کرباسیان گفت:‌ افزایش درآمد حاصل از فعالیت‌های گمرکی در کنار افزایش درآمد مالیات بر ارزش افزوده و سایر درآمدها بوده است و همین جا به کارکنان گمرک خدا قوت عرض می‌کنم.

وزیر اقتصاد درباره فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون سامانه گمرکی تاکید کرد: این موضوع قطعا در دستور کار ما قرار خواهد گرفت و به طور کامل این سامانه باید فعالیت کند و در این باره به عنوان وزیر اقتصاد در کنار سایر راهبردها اجرایی شدن این سامانه را به طور جدی پیگیری می‌کنم.

وی گفت: هم اکنون که در ایام تعطیلات نوروزی هستیم، بسیاری از همکارانم در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم در بخش‌های مسافری، تجاری و ترانزیت گمرک فعال هستند.

کرباسیان گفت: امیدوارم دولت قدردان زحمات کارکنان گمرک باشد.