۰ نفر

مردم سفرها را مدیریت کنند

۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 260137
مردم سفرها را مدیریت کنند

مدیر مرکز هماهنگی و عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به آغاز دور اول موج برگشت مسافران از امروز گفت: با آغاز طرح نوروزی سازمان امداد و نجات از 24 اسفندماه تاکنون شاهد کاهش 6 درصدی در وقوع حوادث بوده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین درخشان با اشاره به آمادگی امدادگران سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در جاده‌های کشور توضیح داد: در مدت 8 روز از آغاز طرح نوروزی، حدود 1600 ماموریت امدادی توسط امدادگران انجام و به 8600 نفر از هموطنان خدمت‌رسانی شده است؛ در این مدت 740 نفر نیز که به خدمات درمانی تکمیلی نیاز داشتند، توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: 52 درصد ماموریت‌های امدادگران در این مدت، ماموریت‌های ترافیکی بوده و البته در کنار ماموریت‌های ترافیکی، خدمات رسانی به سیل‌زدگان در خراسان جنوبی، طوفان‌زدگان در مازندران، کمک به مفقودین در کوهستان‌ها و جستجوی پیکرهای حادثه سقوط هواپیما نیز دنبال شده است.

درخشان با اشاره به اینکه سال گذشته در روزهای ابتدایی نوروز شاهد یک جبهه هوای سرد در کشور بودیم، ادامه داد: امسال در نیمه دوم نوروز پیش‌بینی می‌شود که جبهه هوای سردی وارد کشور شود و از این‌رو، آمادگی لازم برای امدادرسانی در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

مردم در سفرهای برگشت احتیاط بیشتری کنند

مدیر مرکز هماهنگی و عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه به موضوع موج اول بازگشت مسافران به شهرهای خود از امروز اشاره و به مسافران توصیه کرد که مردم زمان برگشت خود را مدیریت کنند و حتما سفر را از ساعات اولیه صبح آغاز کنند.

وی ادامه داد: اگر مسافران ساعت 5 صبح را برای حرکت انتخاب کنند، هم هوا خنک‌تر است و هم ترافیک کمتر است؛ تا میانه روز هم بخش زیادی از مسیر را طی کرده‌اند و می‌توانند در میانه روز، استراحتی هم داشته و سپس ادامه مسیر دهند.

مدیر مرکز هماهنگی و عملیات سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه مردم پیش‌بینی سوخت کافی، موادغذایی مورد نیاز و تجهیزات لازم برای ماندن در ترافیک را داشته باشند، تصریح کرد: در دو روز آینده، موج اول بازگشت مسافران با موج دوم رفت برخی دیگر از مسافران همزمان می‌شود و همین مساله ممکن است ترافیک‌های طولانی را در جاده‌های کشور به همراه داشته باشد، که از این رو به مسافران توصیه می‌کنیم آمادگی لازم در این خصوص را داشته باشند.

درخشان با تاکید به اینکه رانندگان حتما پس از هر دو ساعت رانندگی یک ربع استراحت داشته باشند، گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و نیز پایگاه‌های ایمنی و سلامت هلال‌احمر که در ورودی شهرها دیده شده، مکان خوبی برای توقف، خروج از خودرو و استراحت بین راه است؛ در حوادث ترافیکی روزهای اخیر، خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین علت وقوع تصادفات و واژگونی خودروها بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث ترافیکی در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: رانندگان به واسطه اینکه به مقصد نزدیک شده‌اند، اصرار بر ادامه رانندگی با وجود خستگی نداشته باشند؛ یک استراحت کوتاه در 30 کیلومتری مقصد، هم باعث نشاط راننده در ادامه مسیر می‌شود و هم می‌تواند از حوادث بعدی پیشگیری کند.

آمادگی امدادگران برای موج سرما

درخشان با اشاره به پیش بینی صورت گرفته در خصوص ورود موج سرما در نیمه دوم تعطیلات نوروز به کشور، اضافه کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به هموطنان پیش‌بینی شده و بر این اساس، گشت‌های امداد و نجات در جاده‌ها و استقرار امدادگران در پایگاه‌های جاده‌ای تشدید شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته بین پلیس، اورژانس و هلال‌احمر در ستاد خدمات سفر، مردم در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با هریک از شماره‌های 110، 112 و 115 تماس بگیرند، تا با هماهنگی صورت گرفته، بنا به حوزه مأموریتی، هریک از سازمان‌های مذکور، فوری برای خدمت رسانی اعزام شوند.