۰ نفر

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس در جمع خبرنگاران:

مجلس امروز جلسه علنی ندارد/ تصمیمی در مورد فیلتر تلگرام اتخاذ نشده است

۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 259274
مجلس امروز جلسه علنی ندارد/ تصمیمی در مورد فیلتر تلگرام اتخاذ نشده است

نماینده آستانه اشرفیه با بیان اینکه صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس در مورد وضعیت فضای مجازی برگزار شد، گفت: در این جلسه بومی سازی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت، اما هیچ تصمیمی برای فیلتر تلگرام اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، محمدحسین قربانی در جمع خبرنگاران گفت: امنیت و مسائل اخلاقی در فضای مجازی به ویژه پیام رسان تلگرام از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما می‌توانیم با قدرت چانه‌زنی خواسته خودمان را به این شرکت بقبولانیم.

قربانی با تاکید قاطع بر اینکه تا این لحظه هیچ تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است، اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، جایگاه، فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تلگرام بخش کوچکی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، گفت: نباید خود را از موقعیت‌های اقتصادی و سایر موقعیت‌هایی که برای تولید ثروت می‌توان به آنها دست پیدا کرد، محروم سازیم.

قربانی در ادامه گردش مالی فضای مجازی در جهان را 4 هزار میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در کشور آمریکا 26 درصد و در روسیه 2.4 درصد تولید ثروت به وسیله فضای مجازی صورت می‌گیرد و ما هم می‌توانیم برای مدیریت محیط زیست، هوشمندسازی یا سایر موارد برای تولید ثروت از این فرصت استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: تنها کشور دارای شبکه‌های اجتماعی صد درصد داخلی، چین است و اگر در ایران بتوان شبکه‌های اجتماعی بومی مانند چین به وجود آورد، حداکثر 30 درصد بازار را می‌توانیم به آن اختصاص دهیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با بیان اینکه امروز تعداد نمایندگان مجلس برای برگزاری جلسه علنی به حد نصاب نرسیده است، اظهار داشت: به این ترتیب مجلس شورای اسلامی امروز جلسه علنی نخواهد داشت.