۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

وضعیت پروژه‌های عمرانی در سال۹۷ مطلوب نخواهد بود/ روش تامین منابع پروژه‌ها راه‌‎گشا نیست

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 259064
وضعیت پروژه‌های عمرانی در سال۹۷ مطلوب نخواهد بود/ روش تامین منابع پروژه‌ها راه‌‎گشا نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد که با توجه به درصد تخصیص بودجه های عمرانی و تعداد پروژه های بیشماری که از سال های گذشته انباشته شده و ناتمام باقی مانده، در مجموع در سال 97 شرایط عمرانی کشور مطلوب نخواهد بود.

اقتصاد آنلاین- المیرا اکرمی؛ عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین در مورد وضعیت پروژه های عمرانی در سال 97 گفت: یکی دیگر از دلایلی که می توان برای مطلوب نبودن وضعیت پروژه های عمرانی در سال آینده عنوان کرد، روش و رویکرد تامین منابع آن از طریق اسناد خزانه و انتشار اوراق مشارکت است که به نظر نمی رسد چندان راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در سال 96 حدود 30 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص پیدا کرد، گفت: اگر در سال 97 درصد تخصیص اعتبارات عمرانی به اندازه سال 96 باشد، اتفاق خوبی خواهد بود و به طور کلی هم به نظر نمی رسد که در سال آینده، درصد تخصیص اعتبارات عمرانی بیشتر از 30 درصد باشد.

حسین زاده با اشاره به اینکه تا سال 92 میزان تخصیص اعتبارات عمرانی وضعیت خوبی داشت، عنوان کرد: حتی در برخی سال ها میزان تخصیص اعتبارات عمرانی بیش از 90 درصد بود اما از سال 92 به بعد افول سنگینی کرد، زیرا هم میزان فروش نفت و هم قیمت نفت کاهش یافت و این موضوع تاثیر مستقیم خود را بر درصد تخصیص اعتبارات عمرانی گذاشت.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به اعتبارات محدود عمرانی باید پروژه ها اولویت بندی شود، گفت: زمانی که اعتبارات محدود داریم، باید پروژه ها را دسته بندی کنیم و پروژه هایی که از درجه اهمیت بالایی برخوردارند و درآمدزایی مجدد و هم افزایی ایجاد می کنند را به اتمام برسانیم تا بتوانیم از محل منابع درآمدی پروژه های تمام شده به پروژه های جدید کمک کنیم.

حسین زاده در پایان تصریح کرد: واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی و جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی موضوعی است که می تواند به اتمام پروژه های نیمه تمام و مهم کمک قابل توجهی کند.