۰ نفر

معاون نخست وزیر روسیه :

آمادگی روسیه برای افزایش سطح روابط با ایران

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
کد خبر: 256596
آمادگی روسیه برای افزایش سطح روابط با ایران

معاون نخست وزیر روسیه در دیدار با هیات بلندپایه اقتصادی ایران، با بیان این مطلب که نهایی کردن توافقتنامه های همکاری و تجاری بین دو کشور در چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی، از نظر ما گام بزرگی است، بر آمادگی مسکو برای گسترش روابط با تهران تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ایگور شوالوف که در مقر نخست وزیری روسیه، میزبان مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود، با بیان این مطلب افزود: دو ماه بیشتر تا پایان عمر دولت کنونی روسیه باقی نمانده است.

وی گفت: ما با علاقمندی به عملکرد دولت دوازدهم ایران نگاه می کردیم تا ببینیم چه کسانی در کابینه جای خواهند گرفت و نماینده ایران در گفت وگو با طرف روس برای گسترش همکاری های اقتصادی چه فردی خواهد بود.

شوالوف افزود: وزیر انرژی روسیه از طرف روسیه و شما (مسعود کرباسیان) از طرف ایران، ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی را برعهده دارید و ما در وزیر خود می بینیم که به این کار علاقه فراوانی دارد و امیدوارم در این مدت کوتاه باقیمانده از عمر دولت روسیه، موفق شویم گام های خوبی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه تنها دو ماه دیگر به پایان کار دولت کنونی روسیه باقی مانده و باید ببینیم در انتخابات ریاست جمهوری (روسیه) چه اتفاقی خواهد افتاد، اما با توجه به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه تا پایان بازی باید تلاش کنید، تا زده شدن سوت پایان، کار خواهیم کرد.

معان نخست وزیر روسیه اظهار داشت که نماینده کشورش از روند کار و پیشرفت همکاری ها (با تهران) رضایت دارد، با این حال وظیفه حمایت از این نماینده در این زمینه به من واگذار شده است و هر جا که موضوع پیچیده ای وجود داشته باشد، برای حل و فصل آن وارد عمل خواهم شد تا روند رو به رشد روابط ادامه یابد.

کرباسیان نیز در این دیدار گفت که مدت کوتاهی از آغاز به کار دولت دوازدهم گذشته است و ما توافقات خود را بر مبنای همکاری های چهار سال آتی با روسیه، به پیش می بریم.

وی افزود: بنابراین معتقدیم که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در زمان مهمی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، کرباسیان صبح یکشنبه در راس هیاتی 75 نفره متشکل از مقام های دولتی و بخش خصوصی برای شرکت در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه، وارد مسکو شد.

هیات بلندپایه اقتصادی ایران در سفر سه روزه به مسکو، ضمن شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، امضای سند این اجلاس کمیسیون و چندین موافقتنامه همکاری و یادداشت تفاهم دوجانبه و دیدار با مقام های ارشد اقتصادی و سیاسی روسیه را در دستور کار قرار داد.

در این سفر، معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه هایی چون صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، کشور، راه و شهرسازی، امور خارجه و بانک مرکزی و سازمان های انرژی اتمی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان را همراهی می کنند.

بیش از 25 تن از نمایندگان بخش خصوصی نیز در هیات اعزامی کشورمان به روسیه حضور دارند.