۰ نفر

همزمان با افتتاح طرح ۱۲۰۰هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران

روحانی یک اصله نهال بادام کاشت/ دعوت از مردم برای حفاظت از محیط زیست در ایام عید و سفرها

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 256396
روحانی یک اصله نهال بادام کاشت/ دعوت از مردم برای حفاظت از محیط زیست در ایام عید و سفرها

بهره برداری از طرح ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران روز سه شنبه و همزمان با آغاز «هفته منابع طبیعی» و «روز درختکاری»، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،با بهره برداری از این طرح 1200 هکتاری، مساحت کمربند سبز پیرامون تهران به بیش از 40 هزار هکتار رسید.

رئیس‌ جمهور همچنین به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، یک اصله نهال در منطقه شمال‌شرق تهران غرس کرد.

رئیس جمهور در این مراسم با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم در این ایام همه مردم در موضوع مهم درختکاری که برای نفس طبیعت و سلامت جامعه اهمیت دارد ، با همه توان و امکانات خود مشارکت کنند.

دکتر روحانی گفت: امروز برای سلامت جامعه و نشاط مردم و ادامه حیات جامعه نیازمند محیط زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسأله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته میلیون‌ها متر از جنگل‌ها و مراتع تخریب شده و از بین رفته است و در این زمینه سودجویان و یا بی‌احتیاطی‌ها، عاملی بوده که کمتر از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه سرانه مردم ایران نسبت به جنگل و مراتع در مقیاس با میانگین جهانی کمتر است، گفت: باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا این کاستی‌ها را از بین ببریم.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش وزارت جهادکشاورزی، شهرداری‌ها و بویژه شهردار تهران برای ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر تهران، اظهارداشت: اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است و برای محیط زیست و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر تهران بسیار مؤثر است.

دکتر روحانی افزود: شهرداری تهران امسال موفق شده 1200 هکتار از اراضی را به پوشش جنگل‌کاری اختصاص دهد و امیدواریم در سال آینده سطح بالاتری را زیر کشت درختان قرار دهد و در سطح کشور نیز موفق شویم در گام اول از مراتع و جنگل‌ها حفاظت کنیم و در گام دوم آسیب‌هایی راکه در سال‌های گذشته به مراتع و جنگل‌ها وارد شده، جبران کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تخریب جنگل آسیب‌های زیادی برای محیط زیست به همراه دارد و عامل مهم آلودگی هوا و ریزگردها، تخریب جنگل و بیابان‌زایی‌هایی است که صورت گرفته است.

دکتر روحانی وزارت جهاد کشاورزی را به اهمیت زراعت چوب فرا خواند و گفت: تشویق کشاورزان و مردم به این گونه زراعت ضمن درآمدزایی می‌تواند در رفع مشکلات موجود در این زمینه نیز مؤثر باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: برای مقابله با ریزگردها می‌توان با نهال‌کاری بر آن غلبه کرد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: از همه اقشار مردم و سمن‌هایی که در زمینه محیط زیست فعالیت دارند، دعوت می‌کنم که در زمینه درختکاری مشارکت کرده و از راه‌های مختلف و ابتکاری، مردم را به این کار مهم تشویق کنندچرا که با مشارکت عمومی مردم بهتر می‌توان در زمینه حیات و سلامت جامعه گام برداشت.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم که در ایام عید و در سفرها و گردشگری های خود از محیط زیست حفاظت کنند.