۰ نفر

خودروی شخصی جای سفر با اتوبوس را گرفت

۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۱۵
کد خبر: 255295
خودروی شخصی جای سفر با اتوبوس را گرفت

با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و آغاز سفر‌های نوروزی، مسافران استقبال چندانی برای خرید بلیت اتوبوس نداشته اند و این در حالی است که نرخ بلیت اتوبوس هیچگونه افزایشی نداشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، با توجه به نزدیک شده به ایام نوروز خانواده‌ها در تلاش مهیا کردن شرایط برای سفر‌های نوروزی هستند که برای این از اقدام از هواپیما، اتوبوس، قطار و یا ماشین شخصی استفاده می‌کنند.

به علاوه  مردم با وجود خودرو شخصی استقبال کمتری از احمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، اما در این بین قطار و هواپیما طرفدار بیشتری نسبت به اتوبوس دارند، زیرا خانواده‌ها ترجیح می‌دهند بجای استفاده از اتوبوس از خودروی شاخص استفاده کنند به همین دلیل در آستانه نوروز ۹۶، با توجه به عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس، استقبال چندانی از این وسیله سفر نشده است.

‌به گفته مسئولین در حال حاضر ۱۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس بابت ارائه خدمات سفر‌های نوروزی آماده شده‌اند و بر اساس هماهنگی همه ارگان‌های دست اندرکار حمل و نقل جاده‌ای طرح سفر‌های نوروزی جاده‌ای از ۲۴ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ۹۷ ادامه دارد که پیش بینی می‌شود توزیع سفر‌ها در سال  مناسب‌تر باشد.

پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس برای ایام نوروز از ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز شده و به دلیل عدم استقبال مردم و در راستای تشویق استفاده از حمل و نقل عمومی جاده‌ای امسال افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌های اتوبوس اعمال نشد.