۰ نفر

توسعه ۷۰درصد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر با سرمایه خارجی

۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۰۴
کد خبر: 254338
توسعه ۷۰درصد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر با سرمایه خارجی

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به استقبال سرمایه گذاران خارجی از انرژی های تجدیدپذیر گفت: 70 درصد ظرفیت ایجاد شده در انرژی های تجدیدپذیر کشور، با سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده است.

«سید محمد صادق زاده» در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین بخش هایی که موفق به جذب سرمایه‌ گذاری‌های خارجی شد، بخش انرژی‌های تجدید‌پذیر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی گفت: در شرایط فعلی 450 مگاوات نیروگاه در کشور به بهره‌برداری رسیده و 700 مگاوات دیگر نیز در حال احداث است که عملیات احداث آنها شروع شده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برخی از آنها تا پایان امسال، بخش دیگر آن در 6 ماهه اول سال آینده و باقیمانده آن نیز تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته در انرژی های تجدیدپذیر به ظرفیت بالای یک هزار و 100 مگاوات خواهیم رسید که تعهد خود را برای نخستین سال قانون برنامه ششم عملیاتی خواهیم کرد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان‌ترین انرژی در ایران است، گفت: هزینه تمام شده یک کیلووات ساعت برق خورشیدی چهار سنت است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این عدد تا سال 2020 به سه سنت و در سال‌های بعد به 2 سنت و کمتر از آن کاهش می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های ایران در انرژی‌های تجدید‌پذیر گفت: در ایران خورشید بیش از 300 روز را در بسیاری از نقاط کشور تحت تابش بسیار پیوسته قرار می‌دهد و علاوه بر این، ایران ظرفیت بسیار خوبی در خصوص تولید برق از انرژی باد دارد.

صادق زاده افزود: در طول دو تا سه دهه گذشته فناوری تجدیدپذیرها بسیار توسعه پیدا کرده است؛ به ‌طوری که بازده این انرژی از زیر 10 درصد به 20 درصد افزایش پیدا کرده است؛ یعنی به ازای میزان سرمایه‌گذاری که کم شده انرژی بیشتری نیز تولید شده است.

نمایشگاه‌های بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه‌جویی انرژی و محیط زیست صبح روز چهارشنبه با حضور معاونان وزیر نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران آغاز بکار کرد.

در نمایشگاه امسال که تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد، 37 شرکت خارجی از کشورهای کره جنوبی، اتریش، ترکیه، سوییس، آلمان، نروژ، چین، یونان، تایوان، ایتالیا، امارات متحده عربی و کانادا و بیش از 200 شرکت داخلی حضور دارند.