۰ نفر

اختصاص هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت و تقویت صندوق بیمه کشاورزی

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲
کد خبر: 253734
اختصاص هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت و تقویت صندوق بیمه کشاورزی

در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۷ ، مقرر شد که ۲۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت و هزار میلیارد تومان برای پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش هزینه‌ای با بند «ب» تبصره ۱۳ این لایحه موافقت کردند.

به موجب این مصوبه، معادل 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۸۰ و منابع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۳۱/ ۲/ ۱۳۸۷ به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هزینه‌کرد الزامات مندرج در بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) اختصاص می‌یابد.

همچنین نمایندگان مجلس بند «ج» تبصره ۱۳ لایحه بودجه 97 را به تصویب رساندند که به موجب آن در اجرای جزء (۱) بند (ب) ماده (۳۲) قانون برنامه ششم توسعه، مبلغ 10 هزار میلیارد  ریال جهت پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری مقرر کردند که برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و بیماری‌های واگیر دام ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص بیابد.

گفتنی است با تصویب بند د تبصره ۱۳ لایحه بودجه 97 مقرر شد که معادل یک هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده (۱۰)قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و منابع ماده(۱۲)قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای پیشگیری و مهار(کنترل)بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مایه‌کوبی(واکسیناسیون)دامها و بهداشت فرآورده‌های دامی در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار گیرد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای واکسن آنفلوانزای طیور

همچنین در مصوبه دیگری مجلس مقرر کرد که ۲۰۰ میلیارد تومان برای تولید و ارتقای واکسن آنفلوانزای طیور در اختیار موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی قرار بگیرد.

نمایندگان مجلس با تصویب بند الحاقی به تبصره ۱۳ لایحه بودجه ۹۷ مقرر کردند که معادل 2 هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده(۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و منابع ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای تولید و ارتقای کیفیت واکسن آنفلوانزای طیور در اختیار موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی قرار گیرد.