۰ نفر

با تصویب مجلس

راه‌آهن مجاز به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 253276
راه‌آهن مجاز به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط شد

نمایندگان مجلس به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند نسبت به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط راه‌آهن با استفاده از اموال منقول و غیرمنقول خود از جمله اراضی ملی و دولتی‌اش اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش هزینه‌ای، نمایندگان مجلس با الحاق یک بند به تبصره ۱۰ این لایحه با ۱۱۵ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر موافقت کردند.

به موجب این مصوبه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجاز است با استفاده از کلیه اموال منقول و غیرمنقول خود از جمله مالکیت اراضی ملی و دولتی تحت اختیار خود واقع در محدوده ایستگاه‌های راه‌آهن از طریق مشارکت با بخش خصوصی نسبت به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط واقع در محدوده شهرها و ایستگاه‌های راه‌آهن اقدام نمایند.

بر این اساس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی یاد شده به نام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس تصمیم کمیته‌ای مرکب از هر یک از نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصاد و دارایی اقدام کند.