۰ نفر

عیدی کارمندان با حقوق بهمن واریز می‌شود

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 252723
عیدی کارمندان با حقوق بهمن واریز می‌شود

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر پرداخت عیدی کارمندان دولت با حقوق بهمن ماه گفت: دولت در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که به مجلس ارسال کرده، افزایش ضریب عیدی کارمندان دولت را پیشنهاد کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور،‌ معاون سرمایه انسانی این سازمان با تاکید بر پرداخت عیدی کارمندان دولت با حقوق بهمن ماه گفت که دولت در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده افزایش ضریب عیدی کارمندان دولت را پیشنهاد کرده است.

سید صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد نحوه محاسبه و پرداخت عیدی کارکنان دولت گفت: عدد مطلق پرداخت عیدی به کارمندان دولت، کلیه بازنشستگان، وظیفه بگیران، وراث وظیفه بگیران شهدا و جانبازان مبلغ هشت میلیون و چهارصد و هفتاد و پنج هزار ریال است که البته این محاسبه با قاعده عیدی کارگران متفاوت است.

وی در خصوص شیوه محاسبه عیدی کارکنان دولت افزود: چارچوب پرداخت عیدی را قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت که در سال 1374 به تصویب رسیده و قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 مشخص می‌کند. در قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت احکامی وجود دارد که باید رعایت شود. مثلا این قانون حکم کرده که پرداخت عیدی به صورت مساوی به همه کارمندان دولت انجام شود. یعنی همه همه وزارتخانه ها موسسات دولتی نهادهای عمومی غیر دولتی شرکت‌های دولتی چون دایره شمول این پرداخت علاوه بر کارمندان دولت به نیروهای نظامی انتظامی در شمول این قانون قرار می‌گیرند و هرگونه پرداختی غیر از عددی که دولت هرسال اعلام می‌کند، تحت عنوان پاداش آخر سال ممنوع است.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: در همه مصوباتی که دولت در مورد عیدی ابلاغ می‌کند، عبارت هرگونه پرداختی تحت عنوان پاداش آخر سال یا عیدی ممنوع است، قید می شود. بنابراین هر پرداختی تحت این عنوان خلاف است و مدیران مالی و ذیحسابان دستگاههای اجرایی ملزم هستند که بر این امر نظارت بکنند و اگر خلافی اتفاق افتاد آن را گزارش بکنند.

حتی تاکید شده که شرکت های دولتی هم نمی توانند به مدیران خودشان علاوه بر این مبلغ را پرداخت کنند. مکانیزم نظارتی آن نیز مشخص شده و مدیرعامل مکلف است نظارت بکند و سازمان حسابرسان قانونی نیز بر این امر نظارت خواهند کرد و موظف هستند اگر خلاف این امر اتفاق افتاد گزارش کنند.

صدری نوش آبادی تصریح کرد:  ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز عیدی را مشخص کرده که برای هر سال 5 هزار امتیاز است. این امتیاز ضربدر ضریب سال شده و مبلغ عیدی هر سال حاصل می شود. ضریب حقوق امسال کارمندان دولت 1695 ریال بوده که مبلغ عیدی امسال از آن به دست آمده است.

این مقام مسئول با رد ادعای تاخیر در پرداخت عیدی کارمندان دولت در سالهای گذشته گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که عیدی کارکنان دولت را با حقوق بهمن ماه پرداخت کند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد احتمال تغییر شیوه محاسبه عیدی کارکنان دولت و افزایش مبلغ آن افزود: در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که لایحه آن اخیرا از طرف دولت محترم به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده برخی از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شده که موجب افزایش میزان عیدی کارکنان دولت خواهد شد اما این مساله مستلزم تصویب مجلس شورای اسلامی است.