۰ نفر

کرباسیان: نباید مردم را فقط هنگام سختی خواست

جلوگیری از مفاسد با گسترش دولت الکترونیک/ لزوم برخورد بی‌اغماض با فساد

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 250724
جلوگیری از مفاسد با گسترش دولت الکترونیک/ لزوم برخورد بی‌اغماض با فساد

وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه حراست‏ ها باید برای برخورد با فساد هرگونه ملاحظه و اغماض را کنار بگذارند، گفت: برای سختی‏ ها و جنگ مردم را می‏خواهیم و ولی نعمت خود می‏دانیم اما موقعی که بحث رعایت حقوق آنها می‏شود اهمال می‏کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسعود کرباسیان در چهارمین نشست شورای هماهنگی حراست های وابسته و تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: امنیت اقتصادی با رشد سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار اتفاق می‌افتد.

کرباسیان توجه به انتظارات بحق مردم برای ارتقای قابل توجه رفاه اجتماعی را لازم دانست و تصریح کرد: ما کشور ثروتمندی داریم و از این ثروت‌ ها باید برای ایجاد منابع مالی و تامین توقع رفاه و آسایش در خور مردم استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به گزارش مدیران حراست‌ ها از اقدامات انجام شده، بیان کرد: حراست‌ ها به صورت تخصصی به حوزه‌ گلوگاه‌ های مفسده و آسیب ورود کرده ‌اند و کارهای ارزنده‌ای صورت گرفته است اما نباید به این مقدار بسنده کنید.

کرباسیان تاکید کرد «باید ابعاد تخصصی این اقدامات را با رویکرد پیشگیرانه گسترش و راهکارهای لازم ارایه کنید».

** در برخورد با فساد بدون اغماض و ملاحظه عمل کنید

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: حراست باید از نیروهای ارزشمند و دارای استعداد صیانت کند و برای رشد و ارتقای جایگاه آنان همت گمارد و از سوی دیگر مراقبت کند افراد بی لیاقت و ناتوان براساس سفارش در مصدر امور قرار نگیرند.

کرباسیان تاکید کرد حراست‌ ها باید برای محافظت از برخی مدیران ارزشمند که به ناحق مورد تهمت و افترا قرار می‌گیرند، اقدامات مؤثری انجام دهند.

وی گفت: حراست‌ ها باید برای برخورد با فساد هرگونه ملاحظه و اغماض را کنار بگذارند.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: زمینه ‌های مفسده اداری و مالی باید برطرف شود. باید کاری کرد که موقعیت فساد فراهم نشود.

وی گفت: ما باید چرخش مدیران و مسئولیت‌ ها را مهم می دانیم و انتظار می‌رود در این فرآیند برای رشد زنان در سطوح مدیریتی سهم بیشتری قائل شویم.

کرباسیان این پرسش را مطرح کرد که چرا به جوانان اعتماد نمی‌ کنیم و مقررات دست و پا گیری وجود دارد که اجازه نمی‌دهد جوانان مسئولیت‌ های مهم را بر عهده بگیرند.

«به صراحت می‌گویم حراست باید استعدادهای مدیریتی جوان را شناسایی و معرفی کند».

** دولت الکترونیک

وزیر اقتصاد با بر شمردن اهمیت دولت الکترونیک و نقش آن در افزایش بهره‌ وری و جلوگیری از مفاسد گفت: وزارت اقتصاد به همه اطلاعات و سیستم‌ ها مانند مالیاتی، گمرکی، بانکی، بیمه، حسابرسی و بازار سرمایه دسترسی دارد و همه اینها هر بهانه‌ ای را برای اهمال در مقابله با فساد از ما می‌گیرد. باید توجه داشت حساسیت شفاف سازی در بازار سرمایه از سایر بازارها بیشتر است.

کرباسیان بیان داشت: چاره کار این است که پیگیری شود، دولت الکترونیک و سامانه‌ های بانک اطلاعاتی بدرستی به سرانجام برسد و قابل بهره ‌برداری باشد.

وزیر اقتصاد افزود: حراست‌ ها باید حقوق شهروندی را با همه توان پاس بدارند؛ زیرا همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، مردم ولی نعمت ما به شمار می روند.

کرباسیان اضافه کرد: برای سختی‌ ها و جنگ مردم را می‌خواهیم و ولی نعمت خود می‌دانیم ولی موقعی که بحث رعایت حقوق آنها می‌شود اهمال می‌کنیم، این پذیرفتنی نیست و باید همه را پاسخگوی حقوق شهروندی مردم کنیم.