۰ نفر

تاکید وزیر اقتصاد در جلسه اقتصاد مقاومتی استان سمنان؛

شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید در کشور است/ اقتصاد مقاومتی از بالاترین سطح نظام به دولت ابلاغ شده است

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 250613
شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید در کشور است/ اقتصاد مقاومتی از بالاترین سطح نظام به دولت ابلاغ شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سی و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان با اشاره به ظرفیت های بسیار مناسب کشور تاکید کرد: شاه بیت اقتصاد مقاومتی، راه افتادن و رونق تولید در کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسعود کرباسیان در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان که به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته، با شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان با بیان این مطلب اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از بالاترین سطح نظام به دولت ابلاغ شده و وظیفه ما این است که آنرا بخوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اختصاص بودجه مناسب برای اشتغال روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ده هزار نفر در بخشهای مختلف صنعت، معدن و صنایع دستی گفت: مجلس برای سالجاری با اجازه رهبری یک و نیم میلیارد دلار بودجه برای موضوع اشتغال به شکلی که بیان‌کردم اختصاص داده و معادل یک و نیم میلیارد دلار منبع نیز از سوی بانکها برای این امر اختصاص یافت.

کرباسیان از سازمان برنامه و بودجه خواست به عنوان مرجع هدایت کننده تخصیص منابع لازم برای اشتغال که اینکار را شروع کرده، آن را راهبری کند.

وی با اشاره به واریز وجوه مربوط به کارآفرینی از سوی خرانه در هفته گذشته تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس آمار مسولین استانی، نرخ بیکاری در استان سمنان در حال حاضر از 12 درصد به 8.5 درصد (هشت و نیم درصد) رسیده و این ظرفیت وجود دارد که به پایین تر از این عدد نیز برسد.

کرباسیان همچنین از پتانسیل های موجود در استان سمنان در حوزه های سرمایه گذاری خارجی، گردشگری، صنعت و معدن نام برد و گفت: به دلیل همسایگی با 15 کشور،  سالانه بیش از 15 میلیون تن ترانزیت از کشور ما صورت می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه ما ظرفیت مناسبی برای انجام کار در کشور داریم تاکید کرد: اگر املاک و اموال مازاد موجود در استان بفروش برسد، با خلق مالکیت جدید، به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد.

قبل از سخنان وزیر اقتصاد، نمایندگانی از بخش خصوصی استان سمنان به بیان مسایل و مشکلات خود در حوزه تولید، مالیاتی و تسهیلات بانکی پرداختند.