۰ نفر

توسعه همکاری‌های پارلمانی بین ایران و ارمنستان

حمایت مجلس ارمنستان از توسعه روابط اقتصادی با ایران

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۴۵
کد خبر: 250453
حمایت مجلس ارمنستان از توسعه روابط اقتصادی با ایران

در راستای توسعه همکاری‌های پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان،سفیر کشورمان ایروان با ادوارد شارمازانف معاون مجلس جمهوری ارمنستان در ساختمان مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در این ملاقات با اشاره به نقش مجالس دو کشور در حمایت از توسعه و گسترش همکاری‌های فی مابین بویژه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی خاطرنشان کرد: سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی مجلس ارمنستان به ایران و جلسات برگزار شده با نمایندگان و اعضای گروه دوستی در سفارت به مرحله رسیده است تا حرکتی پویا شکل گرفته و دو کشور موضوعات بازرگانی و تجاری را توسعه بخشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، شارمازانف معاون مجلس ارمنستان نیز با اشاره به دوستی دیرینه میان ایران و ارمنستان که برگرفته از تمدن و تاریخ مشترک می‌باشد، اظهار کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در دنیای معاصر و منطقه قفقاز بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد.

وی همچنین از مواضع متعادل و سیاست متوازن کشورمان در خصوص مناقشه قره باغ قدردانی کرد.

معاون مجلس ارمنستان ضمن تایید سخنان سفیر  کشورمان برای ایفای نقش فعال تر مجالس دو کشور در توسعه مبادلات اقتصادی، بازرگانی و تجاری بین ایران و ارمنستان، آمادگی این کشور را برای توسعه مناسبات در این زمینه اعلام کرد و گفت که از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دریغ نخواهد کرد.

شارمازانف همچنین به فرصت ناشی از عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا و برقراری رژیم GSPT در روابط ارمنستان با برخی از کشورها، خواستار حضور شرکت های ایرانی در محیط تجاری و اقتصادی ارمنستان و بویژه منطقه آزاد مغری شد.

وی همچنین خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت های دو کشور در راستای توسعه و بسط روابط بازرگانی و اقتصادی فیمابین شد.

معاون مجلس ارمنستان با اشاره به تغییر سیستم حاکمیتی ارمنستان از ریاستی به پارلمانی بعد از 9 آوریل پیشنهاد نمودند برای تسریع در تعاملات اقتصادی فیمابین کمیسیون های اقتصادی مجالس دو کشور از کشورهای یکدیگر دیدار کرد و نحوه توسعه روابط اقتصادی را بررسی کند.