۰ نفر

معاون وزیر راه مطرح کرد:

افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در هفته آینده/ آزادراه تهران-شمال امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷
کد خبر: 250348
افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در هفته آینده/ آزادراه تهران-شمال امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد

معاون وزیر راه با بیان این که پروژه‌هاى اقتصاد مقاومتى اولویت ما در بین پروژه‌هاى کشور است به اشتغالزایى قابل توجه در این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۷۰ هزار نفر در این پروژه‌ها فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، خیراله خادمى در نشست امروز به 278 هزار کیلومتر انواع مختلف مسیرهاى جاده‌اى و ریلى اشاره کرد و افزود: از این میزان 221 هزار کیلومتر مربوط به راه روستایى است 42 هزار کیلومتر بزرگراه‌ها و راه‌هاى اصلى، دو هزار و 400 کیلومتر آزادراه و 13 هزار و 350 کیلومتر راه آهن بهره بردارى شده است.

او از ساخت 41 هزار کیلومتر مسیر ریلی با موافقت سازمان برنامه خبر داد و گفت: از این میزان 15 هزار و 500 کیلومتر به بهره بردارى رسیده است.  عملیات اجرایى 14 هزار و 330 کیلومتر در حال انجام است و اجرای 11 هزار و 300 کیلومتر هنوز شروع نشده است.

خادمى اضافه کرد: اشتغالزایى در این پروژه‌ها بسیار بالا است و نزدیک به 70 هزار نفر در این پروژه ها فعالیت دارند همچنین هزینه این پروژه 140 هزار میلیارد تومان برآورد شده که قرارداد 50 هزار میلیارد بسته شده است.

معاون وزیر راه به کمک دولت و بخش خصوصى اشاره و تصریح کرد: سالانه پنج هزار میلیارد تومان دولت و حدود دو هزار میلیارد تومان بخش خصوصى به شرکت ساخت کمک مالى مى‌کنند.

خادمى با تاکید بر این که پروژه‌های اقتصاد مقاومتى اولویت ما در بین پروژه‌هاى موجود است، خاطرنشان کرد: این پروژه به طول دو هزار و 600 کیلومتر است که 77 درصد پیشرفت فیزیکى داشته و تا پایان ماه گذشته هزار و 227 کیلومتر تحویل داده شده و تا پایان سال و یا حداکثر تا شش ماه اول سال آینده به بهره بردارى مى‌رسد.

خادمى از بهره بردارى دو هزار و 775 کیلومتر انواع مختلف راه ها و راه آهن از ایام دهه فجر تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: دو هزار و 320 میلیارد تومان براى این پروژه از منابع دولتى هزینه شده است.

او درباره پروژه ریلى کرمانشاه و ارومیه توضیح داد: مسیر ریلى کرمانشاه هفته آینده و ارومیه تا پایان سال به بهره بردارى مى رسد.

معاون وزیر راه و در پاسخ این پرسش که ورود چینی‌ها به آزادراه تهران - شمال قطعی شده است؟ تصریح کرد: آنچه که بنیاد مستعضعفان اعلام کرده، مربوط به قطعه سوم آزادراه است. قطعه دوم آزادراه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و همه پیمانکاران ایرانی هستند. قطعه یک را هم ایرانی ها به پایان می رسانند. در رابطه با قطعه سوم قرار است برای کمک، از منابع خارجی استفاده شود.

خادمى اضافه کرد: قطعه سوم، سنگین ترین و البته موثرترین بخش آزادراه است و بنیاد مستضعفان در این بخش کارفرما است و ما به عنوان ناظر و مدیریت عالی عمل می کنیم.

معاون وزیر راه با بیان این که در آزادراه تهران - شمال پیش بینی زمان برای اتمام و نهایی شدن سخت است، ادامه داد:اطمینان داریم امکان بهره برداری از قطعه یک تا پایان امسال وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آورده دولت در آزادراه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف بوده است و در کل  ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه هزینه شده است.آورده بنیاد مستضعفان نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است