۰ نفر

اعتراض یک نماینده مجلس به معافیت چای وارداتی از مالیات

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 250154
اعتراض یک نماینده مجلس به معافیت چای وارداتی از مالیات

نماینده رودسر و املش در مجلس تاکید کرد که معاف شدن عرضه و واردات انواع چای از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده تولید داخلی را زمین‌گیر کرده و آن را به خاک سیاه می‌نشاند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی عصر امروز مجلس، اسدالله عباسی در تذکری شفاهی به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نهم بهمن ماه وزیر امور اقتصادی و دارایی نامه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن عرضه و واردات انواع چای از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه ششم توسعه از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف می‌شود.

عباسی در ادامه افزود: با این اقدام بیش از 65 هزار خانوار چای کار و بیش از 500 هزار شغل که به طور مستقیم و غیرمستقیم در تولید و عرضه چای داخلی نقش دارند، زمین‌گیر شده و به خاک سیاه می‌نشینند.

او با طرح این سوال که آیا وزیر اقتصاد، در ابلاغ این دستورالعمل پیامدهای آن را بررسی کرده‌ است؟ اظهار داشت: به این شکل نمی‌توان اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال را الگو قرار داد. با این کار تولید چای داخلی زمین‌گیر شده و شاهد واردات بی‌رویه خواهیم بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امسال 22 هزار تن چای داخلی تولید شده که متاسفانه 15 هزار تن در انبارها دپو شده است و حالا سوال ما این است تا کی مردم باید شاهد این ناکارآمدی باشند؟

عباسی گفت: انتظار ما از دولت این است که سریعا دستور دهد و به این موضوع رسیدگی کنند. از یک طرف وزیر جهاد کشاورزی، سازمان چای را از فرابخشی و ملی به استانی تبدیل کرده و از طرف دیگر وزیر اقتصاد این دستور را ابلاغ کرده و همچنین شاهد واردات بی‌رویه برنج هستیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: این اقدامات کشاورزان را به قهقهرا و نابودی می‌کشاند و انگیزه را از آنها می‌گیرد.