۰ نفر

مدارس غیردولتی سال آینده رتبه‌بندی می‌شوند

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۵۸
کد خبر: 250010
مدارس غیردولتی سال آینده رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دستورالعمل نظارت بر مدارس غیردولتی شاخص‌ها، معیارها و ملاک‌هایی برای ارزیابی مدارس مشخص شده که اغلب همان معیارهایی هستند که باید در رتبه بندی هم درنظر گرفته شوند گفت: به همین علت دستورالعمل نظارت را مقدمه طرح رتبه بندی قرار دادیم و در سال‌های آتی حتما رتبه بندی خواهیم داشت.

مجتبی زینی‌وند درباره رتبه‌بندی مدارس غیردولتی اظهار کرد: یک کار پژوهشی دراین باره در حال انجام است، ضمن آنکه قبلا مرحله اول این برنامه را در قالب دستورالعمل نظارت اعلام و اعمال کرده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: در دستورالعمل نظارت بر مدارس غیردولتی شاخص‌ها، معیارها و ملاک‌هایی برای ارزیابی مشخص شده که اغلب همان معیارهایی هستند که باید در رتبه بندی هم درنظر گرفته شود. به همین علت دستورالعمل نظارت را مقدمه طرح رتبه بندی قرار دادیم و در سال های آتی حتما رتبه بندی خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی استلزاماتی دارد که حتما باید  رعایت شود عنوان کرد: به عنوان مثال در دستورالعمل نظارت از موسسان خواسته شده تا مدارس را به سطحی از شاخص‌های تعیین شده برسانند و اعلام کردیم چون این مرحله، مرحله مقدماتی رتبه بندی است حتما باید ملاک ها و معیارهای فوق‌الذکر ایجاد شوند.

زینی‌وند افزود: در سال‌های آتی بر اساس همین شاخص‌ها رتبه‌بندی را در پیش خواهیم گرفت.

وی درباره برخی اظهارات مسئولان شهری مبنی بر تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی فرسوده و قدیمی به  مدارس غیردولتی گفت: فرآیند صدور مجوز مدارس غیردولتی کاملا تعریف شده و مشخص است؛ هرکس بخواهد مدرسه‌ای تاسیس کند حتما باید پروانه تاسیس دریافت و سپس ملکی را معرفی کند که آموزش و پرورش پرونده آن را به سازمان نوسازی مدارس ارسال می‌کند. سازمان نوسازی ملک را از حیث استحکام بنا و ظرفیت بررسی می‌کند و چنانچه مورد تایید باشد به آموزش و پرورش اعلام می‌کند که این ملک می‌تواند به عنوان مدرسه غیردولتی با این تعداد دانش آموز فعالیت کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین بسیاری مواقع سازمان نوسازی موسسان همین ساختمان‌های مسکونی که به مدرسه تبدیل می‌شوند را ناچار به مقاوم سازی می‌کند. هرچند نگرانی به هنگام وقوع زلزله در همه ابعاد هم برای منازل مسکونی و هم مدارس دولتی و غیردولتی وجود دارد،  اما شاخص‌های ایمنی را که نیاز بوده مدارس ما رعایت کنند از طریق سازمان نوسازی نظارت می شود.