۰ نفر

اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دارو و تجهیزات پزشکی

۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۰۰
کد خبر: 249957
اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دارو و تجهیزات پزشکی

رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس از اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت که بدهی‌های بخش تجهیزات پزشکی، مواد مصرفی و دارویی بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۳۰۰۰ میلیارد آن مربوط به تجهیزات پزشکی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، همایون هاشمی اظهار کرد: بدهی بخش تجهیزات پزشکی، مواد مصرفی و دارویی بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که نصف این میزان یعنی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بدهی تجهیزات پزشکی اختصاص دارد البته عمده تجهیزات پزشکی در کشورمان ساخته می‌شود و تنها مقداری از آن وارد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این میزان بدهی جلسات متعددی در فراکسیون غذا و دارو و کمیسیون بهداشت با حضور نمایندگانی از صنف دارو و تجهیزات پزشکی و مسئولان مربوطه برگزار شد که در نهایت نتیجه آن شد که آقای نوبخت معاون رییس‌جمهور دستور اختصاص دو هزار میلیارد تومان را برای پرداخت بدهی این بخش صادر کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: آقای نوبخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول را به صورت نشانه‌دار برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده و به خزانه ابلاغ کرده که این میزان پول فقط باید به این بخش اختصاص یابد.

هاشمی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول، چرخش مالی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی رخ داد که باعث اختلالاتی شد، گفت: در حال حاضر تلاش‌های بسیاری برای حل مشکل این صنوف انجام شده است که علاوه بر اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت بدهی آنها، ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز اختصاص یافته که ظاهرا تامین شده و قرار است به زودی توزیع شود. قطعا با این میزان بخش عمده‌ای از مشکلات این صنف حل خواهد شد. صاحبان این صنایع نیز از این اقدامات راضی و خشنود هستند.

رییس فراکسیون غذا و دارو درباره نحوه توزیع ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول در خزانه برای پرداخت بدهی‌ها، گفت: از ۲۰۰۰ میلیارد تومان، ۴۰۰ میلیارد تومان هفته گذشته از طریق سازمان بیمه سلامت برای داروخانه‌ها توزیع شد. حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان باقی می‌ماند که قرار است به صورت استانی و در دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شود چون معمولا دانشگاه‌ها راسا اقدام به خرید می‌کنند به همین دلیل آنها باید از طریق منابعی که به زودی در اختیارشان قرار می‌گیرد بدهی را به صاحبان تجهیزات پزشکی و دارویی پرداخت کنند.