۰ نفر

رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای استان کرمان:

هیچکس در این دنیا جز خودمان دلسوز ما نیست/ ذخایر ارزی و طلای ایران از ۱۵۵کشور بیشتر است

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۹
کد خبر: 249340
هیچکس در این دنیا جز خودمان دلسوز ما نیست/ ذخایر ارزی و طلای ایران از ۱۵۵کشور بیشتر است

رئیس جمهور حفظ و تقویت وحدت و روحیه امید و نشاط در جامعه را ضروری خواند و با تاکید براینکه هیچکس در این دنیا جز خودمان دلسوز ما نیست، اظهارداشت: این افتخار آمیز و لذت بخش است که ایران اسلامی در تولید یک محصول مثل آهن اسفنجی اول باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح و آغاز همزمان عملیات اجرایی طرحهای توسعه ای استان کرمان گفت: باید قدم به قدم در بخش های مختلف توسعه و پیشرفت را ادامه دهیم چرا که سراسر ایران نور و امید است و در چنین فضایی نباید از ناامیدی و یاس سخن گفته شود.

رئیس جمهور وضعیت اقتصادی ایران را در بخش‌های مختلف سرشار از روحیه امید، فعالیت و حرکت رو به جلو دانست و همگان را به قدردانی از داشته‌های کشورمان توصیه کرد و گفت: امروز در مسیر رشد تعالی هستیم و باید مشکلات را به دست خودمان حل کنیم و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش مضاعف مسیرمان را در مسیر درست انقلاب و اسلام با قوت طی کنیم.

دکتر  روحانی منطقه گل گهر را از مراکز صنعتی و افتخار آمیز کشورمان توصیف کرد و گفت: وضعیت امروز منطقه گل گهر با دوران اوایل انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و شرایط امروز این منطقه نشان‌دهنده نشاط، حرکت و فعالیت مردم کرمان است.

رئیس جمهور برخورداری از رتبه نخست در بخش‌های مختلف علمی و صنعتی در منطقه و جهان را لذت‌بخش و افتخارانگیز دانست و گفت: امروز ایران در سطح دنیا بالاترین تولیدکننده آهن اسفنجی است و از لحاظ ذخایر ارزی و طلا در دنیا کشورمان بالاتر از 150 کشور جهان قرار دارد. همچنین در بسیاری از محصولات خودکفا هستیم که همه اینها باعث افتخار و غرور است.

دکتر روحانی با بیان اینکه سراسر ایران در مسیر حرکت و تعالی قرار دارد و ملت ایران سرشار از روحیه امید هستند، گفت: به رغم برخورداری از نعمت‌های مادی و معنوی چرا باید در گوشه و کنار از یأس و ناامیدی و سیاه‌نمایی حرف زده شود؟ کشورمان سرشار از نعمت‌های مادی بوده و معنویت در میان اقشار مردم موج می‌زند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ‌کس در دنیا جز خودمان، دلسوزمان نیست، اظهار داشت: در 8 سال جنگ تحمیل هیچ کسی در دنیا به کمک ما نیامد و خودمان روی پای خود ایستادیم و دفاع کردیم و پیروز شدیم و امروز هم در دنیا کسی به دنبال حل مشکلات ما نیست، بنابراین باید مسایل و مشکلات‌مان را با دست خودمان حل و فصل کنیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: باید گام به گام در بخش‌های مختلف راه توسعه و پیشرفت را بپیماییم.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی که در استان کرمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اظهار داشت: امروز بیش از 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در سطح استان کرمان افتتاح شد و به همین میزان نیز کلنگ عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف آغاز گردید و این رقم کوچکی نیست.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: به رغم فعالیت‌های گسترده‌ای که در سراسر کشور انجام می‌شود، چه بسا ممکن است یک دستگاه دولتی نقص و اشکال داشته باشد که البته کسی منکر آن نیست، اما همه باید دست به دست هم دهیم. دولت صرفاً دستگاه خاصی نیست، بلکه همه ملت ایران را شامل می‌شود و همه باید برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات تلاش کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم اگر انتقادی دارند، بایستی نظرات خود را به صراحت اعلام کنند، گفت: کشور ما از نظام اسلامی برخوردار است و از شرایط دیکتاتوری برخی کشورهای جهان به دور می‌باشد. مردم کشورمان می‌توانند آزادانه سخنان و انتقادات خود را مطرح کرده و برای رفع مشکلات راهکار نشان دهند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه با افتتاح و بازدید طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در سراسر کشور،  بیش از پیش به توانمندی‌های ملت ایران افتخار می‌کند، گفت: امروز در زنجیره تولید فولاد چهاردهمین کشور دنیا هستیم و کشورمان در کنار ذخایر عظیم معدنی از ملت بزرگتر، فرهنگ بالاتر و تاریخ غنی برخوردار است و همه اینها باعث افتخار و غرور می‌باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی کشورمان امید و تلاش برای توسعه و پیشرفت روزافزون موج می‌زند، گفت: باید قدردان داشته‌های خود باشیم و روحیه امید را هر چه بیشتر در میان مردم تقویت نماییم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه نباید داشته‌ها و توانمندی‌های خود را کوچک بشماریم، اظهار داشت: پس از برجام تولید نفت کشورمان چندین برابر افزایش یافت و صادرات نفت و میعانات نسبت به قبل از برجام سه برابر گردید. همچنین قبل از برجام حتی یک دلار هم نمی‌توانستیم اعتبار جذب کنیم اما امروز 30 میلیارد دلار اعتبار داریم و در بخش‌های مختلف از جمله برای مجتمع گل گهر نیز گشایش‌های فراوانی ایجاد کرده است، لذا نباید کارهای مهم خود را کوچک شمرده و منکر کارهای بزرگ شویم.

رئیس جمهور گفت: البته نقص و اشکال وجود دارد که باید دست به دست هم برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران اثبات کرده که توانمند و قدرتمند است و همان جمله‌ای که امام راحل و رهبری عزیز بر آن تأکید می‌کنند که «ما می‌توانیم»  و واقعاً معتقدیم که ملت و جوانان ایران «می‌توانند» و اقداماتی که طی سال‌های گذشته انجام شده گواه کوچکی بر این موضوع می‌باشد.

رئیس جمهور گفت: امروز شرایط کشورمان به گونه‌ای است که بیش از گذشته توانمند هستیم و باید با تلاش مضاعف مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ریسک اعتباری ایران پس از حوادث اخیر یک درجه در دنیا بهتر شده است. همچنان که ریسک کشورمان قبل از برجام در رتبه 7 قرار داشت این عدد سال گذشته به رتبه 6 رسید. امسال نیز 5 شده است و این رقمی است که کشورهای صنعتی دنیا آن را اعلام کردند. همچنین براساس گزارش بانک جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، ایران امسال رشد اقتصادی داشته و سال بعد هم رشد خواهد داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز در مسیر رشد و تعالی هستیم، باید مشکلات را حل و فصل کنیم و به آینده امیدوار بوده و دست به دست هم بدهیم و مسیر نورانی انقلاب و اسلام را با تلاش مضاعف طی کنیم.

دکتر روحانی همچنین با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: امیدوارم عید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان مبارک باشد و روز 22 بهمن به کوری چشم دشمنان به خیابان‌های سراسر کشور بیاییم و پشتیبانی خود را از مسیر انقلاب اسلامی، امام راحل و اسلام تجدید نماییم.

رئیس جمهور در این مراسم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: در هر پروژه‌ای که ایران افتتاح می‌شود، همواره در ذهن و جانم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یاد می‌کنم با این مرد بزرگ از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آشنایی داشتم و بعد از انقلاب نیز سالیان بسیار طولانی در مجلس شورای اسلامی، مجمع، مجلس خبرگان و در دوران جنگ در کنارشان بودم.

دکتر روحانی گفت: یکی از آرزوهای آیت‌الله هاشمی، شکوفایی ایران بود و در هر کجای کشورمان که آبادانی، نشاط و سرسبزی بوجود می‌آمد با همه وجود برانگیخته می‌شد و به طراوت ایران عشق می‌ورزید. ایشان به مسأله آب در کشور و آبادانی روستاها و شکوفایی صنعت ایران اهمیت زیادی قایل بود و همه وجودش عشق به ایران و اسلام بود.