۰ نفر

توکلی: نباید آنقدر در برجام انتظار ایجاد می‌کردند

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۴۳
کد خبر: 249117
توکلی: نباید آنقدر در برجام انتظار ایجاد می‌کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما در مذاکرات با یک دشمن غدّار مکار طرف بودیم، گفت: سابقه آنها با ما همیشه بد بود و همواره نقض عهد می‌کردند و رهبری نیز همواره تاکید داشتند که فریب دشمن را نخورید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر عراقچی مبنی بر اینکه برجام دستاوردهای زیادی داشت، اظهار کرد: همه آنچه که تیم مذاکره کننده ما در برجام به دنبال ‌آن بود به دست نیامد.

وی با تاکید بر اینکه آنها نباید آنقدر در برجام انتظار ایجاد می‌کردند، گفت: اشتباه این بود که انتظار زیادی از برجام برای حل مشکلات ایجاد شد.

توکلی با تاکید بر اینکه ما در مذاکرات با یک دشمن غدّار مکار طرف بودیم، گفت: سابقه آنها با ما همیشه بد بود و همواره دروغ می‌گفتند و نقض عهد می‌کردند و رهبری نیز همواره تاکید داشتند که فریب دشمن را نخورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولتمردان ما امید زیادی داشتند که باقی مسائل را نیز حل و فصل کنند اما این انتظار واقع نشد.

وی در عین حال یاد‌آور شد: امروز مراوده کشور ما با دیگر کشورها نیز سهل‌تر و فروش نفت ما امکان‌پذیر شده است، گرچه هنوز در جا به جایی پول دچار مشکل هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آقای عراقچی گفته که ارتقا موقعیت منطقه‌ای ایران ناشی از برجام است، خاطرنشان کرد: من این نظر آقای عراقچی را قبول ندارم و این جزو همان دسته از اغراق‌هایی است که می‌کنند البته مذاکرات بی‌تاثیر نیست اما آنچه این راه را باز کرد مجاهدت و مقاومت بود به گونه‌ای که این مجاهدت‌ها بر مذاکرات نیز تاثیر گذاشت به عبارتی دستاوردهای منطقه‌ای ما در مذاکرات برجام تاثیر بسزایی داشت.