۰ نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

کمیسیون تلفیق با نظرات کارشناسی مخالفان موافقت می‌کند

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹
کد خبر: 248232
کمیسیون تلفیق با نظرات کارشناسی مخالفان موافقت می‌کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه برخی از نقطه نظرات مخالفان کلیات لایحه بودجه قابل قبول است، تاکید کرد که کمیسیون تلفیق مجلس با نظرات کارشناسی مخالفان، موافقت می‌کند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: نقطه نظراتی که نمایندگان مجلس درباره کلیات لایحه بودجه دارند، قابل قبول است و دغدغه های آنها قابل تایید است. منتها نمایندگان باید این موارد را به عنوان پیشنهاد در بررسی جزئیات لایحه بودجه مطرح کنند.

یوسف نژاد در ادامه افزود: اگر در اظهار نظرهای نمایندگان مجلس دلایل کارشناسی وجود داشته باشد، حتما کمیسیون تلفیق بودجه با آنها موافقت می‌کند. در همین رابطه نقطه نظرات نمایندگان مخالف و موافقی که در صحن مجلس صحبت کردند را بررسی کرده‌ایم و متوجه شدیم که در بسیاری موارد، نقطه نظرات مخالفان قابل قبول است.

آنطور که نماینده مردم ساری در مجلس می‌گوید فرآیند و مراحل بررسی و تصویب بودجه به گونه‌ای است که موجب می‌شود خطاها کمتر شود و اگر ایراد و اشکالی هم وجود داشته باشد، برطرف می‌شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه نقاط قوت پیشنهادات کمیسیون تلفیق به صحن از نقاط ضعف آن بیشتر است، اظهار داشت: البته برخی از نقطه نظرات نمایندگان مخالف کلیات بودجه به حق و درست است و مثلا این موضوع که عده‌ای عنوان می‌کنند، چرا افزایش حقوق برای حقوق‌های بیش از 5 میلیون تومان متوقف شده، حرف درستی است اما مساله این است که دولت هم منابع محدودی دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در عین حال این ایراد را که بودجه عمرانی کاهش زیادی یافته نپذیرفت و گفت: در لایحه بودجه 97 بودجه عمرانی 60 هزار میلیارد تومان است که رقم کمی نیست.