۰ نفر

سلطانی‌فر خبر داد

افزایش تسهیلات ازدواج تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۵۳
کد خبر: 248065
افزایش تسهیلات ازدواج تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان

وزیر ورزش و جوانان گفت: تسهیلات ازدواج تا پایان سال 96 به سقف 12 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مسعود سلطانی‌فر در مراسم اختتامیه نخستین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان اظهار کرد: هر هفته سه‌شنبه‌ها دو نشست با سازمان های مردم نهاد برگزار می کنیم و با 18 استان نشست مستقل در 9 هفته داشته و ایده ها نقطه نظرات سمن‌ها را شنیده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی این فرصت را برای مطلع شدن بی‌واسطه از پیشنهاد و نظرات جوانان مغتنم دانست و افزود: معاونت امور جوانان این وزارتخانه با یک انرژی و انگیزه خیلی زیادی کار جوانان را دنبال می‌کند و این نشست‌های با سمن‌ها را به صورت مستمر ادامه خواهیم داد و مرحله به مرحله به سمت و سوی ساماندهی جوانان می‌رویم.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به جوانان حاضر در همایش گفت: دولت و معاونت جوانان حامی شما هستند و این گفتگوی بین نسلی باید رشد و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه آینده ایران روشن است، با وجود همه محدودیت‌ها، موانع و سختی‌ها، شاخص‌ها رو به گسترش و بهبود است و مشاوران امور توسعه در دنیا گزارشی دو سال قبل از ظرفیت‌های اقتصادی ایران ارائه و پیش‌بینی کردند هزار میلیارد دلار ظرفیت ارزش افزوده در تولید ناخالص ملی دارد و می‌تواند 9 میلیون شغل برای جوانان ایجاد کند.

سلطانی‌فر گفت: اگرچه دولت برای تفکیک بخش جوانان از ورزش لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد و ما هم در حال رایزنی‌های لازم هستیم، اما با این وجود هیچوقت متوقف نشدیم و با همان شدت و قوت بحث ساماندهی سمن‌ها را در کشور و همچنین گسترش خانه‌های جوان را در استان‌ها و شهرها ادامه می‌دهیم.

سلطانی‌فر افزود: با همان قوت و قدرت و سمت و سویی که دولت داشت، سقف وام ازدواج که سه میلیون تومان بود در ابتدای سال 95 به 10 و الان به 15 میلیون تومان رسیده است.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، وام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از 2500 میلیارد تومان به 9700 میلیارد تومان در سال 95 افزایش یافت و در پایان سال 96 به سقف 12 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر مشاوره ازدواج درحال توسعه یافتن است و شما هم در این راستا نزدیکترین و مؤثرین همکاران ما در دولت هستید.