۰ نفر

واریز ۸هزار میلیارد تومان به‌حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها

زنگنه: تمام منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شده است/ درآمدهای نفتی کاملاً وصول می‌شود و در هیچ کشوری بلوکه نیست

۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 247828
زنگنه: تمام منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شده است/ درآمدهای نفتی کاملاً وصول می‌شود و در هیچ کشوری بلوکه نیست

وزیر نفت در واکنش به گزارش تفریغ بودجه ۹۵ گفت: از کل فروش گاز که ۱۷ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان بود ۸ هزار میلیارد تومان به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها واریز شد.

 اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌ شاد؛ بیژن نامدار زنگنه در نشست خبری مشترک با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر قرار باشد که ۱۱ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دیگر واریز شود به علاوه دستمزد و هزینه ها، باید رقم نزدیک ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی افزود: این ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، وقتی که با رقم هدفمندی یارانه ها جمع شود از کل درآمد بالاتر می رود، بنابراین مابقی امورات وزارت نفت از کجا تامین شده است.

وی ادامه داد: نمی‌شود گفت که ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول در شرکتی مانده است و واریز نشده باشد و باید این سوال را پرسید که کجا خرج شده است.

زنگنه گفت: تمام منابع هدفمندی یارانه ها پرداخت شده است و در عین حال هم ۹ هزار میلیارد تومان هزینه های جاری شرکت ملی گاز است، بنابراین تعجب می کنیم که چرا این عدد در گزارش دیوان محاسبات آمده است.

وی همچنین اشاره کرد: بنابراین دیوان محاسبات بگوید که چرا این محاسبات را کرده است، همه پول شرکت گاز روشن و شفاف است و آن که به هدفمندی واریز شده و آن که خود هزینه کرده است، مشخص است.

وی گفت: اشتباه اینکه این رقم از کجا آمده است، ممکن است که صفری اضافه گفته باشند یا اشتباهی در اعلام اعداد داشته باشد.

وی درباره عدم واریز برخی وجوه از سوی شرکت ملی نفت ایران نیز توضیح داد، واریز وجه خوراک پتروشیمی ها باید تهاتر می‌شد که این اجازه را از ستاد تدابیر ویژه اقتصادی از سوی شورای امنیت ملی هر سال داشته ایم.

زنگنه افزود: این مربوط به سال ۹۲ تا ۹۵ است که هر سال این کار می‌شد که ما بنزین وارد می کردیم و از محل درآمد حاصل از خوراک میعانات گازی که به پتروشیمی ها داده می شده، پول آن پرداخت می‌شده است؛ بنابراین این مجوز قانونی بوده است.

تخلف صورت گرفته در شرکت مدیریت اکتشاف اختلاس نبوده بلکه یک دزدی است

 

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست خبری امروز خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه درجمع خبرنگاران با اشاره به اختلاس صورت گرفته در شرکت مدیریت اکتشاف گفت: به نظر من تخلف صورت گرفته در شرکت مدیریت اکتشاف اختلاس نبوده بلکه یک دزدی است و در این رابطه چند مدیر را برکنار کردم و ممکن است برخی دیگر را هم برکنار کنم.

 

وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مدیران دو تابعیتی همچنان در وزارت نفت حضور دارند، افزود: واقعاً افرادی برای شناسایی مدیران دوتابعیتی در اختیار ندارم و اگر قوه قضائیه افرادی را در این رابطه معرفی نماید، آنها را طبق قانون برکنار خواهم کرد. این در حالی است که اختلاس صورت گرفته در شرکت مدیریت اکتشاف از سوی فردی دوتابعیتی نبوده است.

زنگنه در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر وصول درآمدهای حاصل از فروش نفت و بلوکه شدن آنها در برخی کشورها خاطرنشان کرد:در خصوص نقل و انتقالات پول در برخی از کشورها از جمله چین و کره جنوبی مشکلاتی وجود دارد اما درآمدهای نفتی کاملاً وصول می شود و در هیچ کشوری بلوکه نیست.

ادامه دارد...