۰ نفر

آخوندی:

دسترسی آزاد به اطلاعات، حق تمام شهروندان است

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۵۲
کد خبر: 246845
دسترسی آزاد به اطلاعات، حق تمام شهروندان است

وزیر راه وشهرسازی گفت: دسترسی آزاد اطلاعات اصلی ترین ماموریت اجتماعی روابط عمومی ها در راستای توسعه پایدار است

«عباس آخوندی» عصر دوشنبه در همایش مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار افزود: مسئولیت اجتماعی ما در توسعه پایدار به معنای فراگیری عدل و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است و هیچ کس حق ندارد هزینه های فعالیت های خود را به جامعه تحمیل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: توسعه پایدار به آن مفهوم است که مسئولیت های اجتماعی در آن محقق شود و تمام شهروندان به سهولت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

آخوندی یادآور شد: اصل مسئولیت اجتماعی شاخه ای از اخلاق عمومی است و اگر این اصل مهم رعایت نشود، نتیجه آن ایجاد اختلال در نظم و انضباط جامعه خواهد بود.

وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: در این راستا اگر هرگونه اقدام خیرخواهانه منجر به ایجاد شکاف و فاصله میان فقیر و غنی در جامعه شود این عملی ناعادلانه است و هیچ کمکی به مسئولیت های اجتماعی اشخاص نمی کند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت عدل و عدالت در اجتماع و تحقق توسعه پایدار در جامعه یادآور شد: بدون شک توسعه پایدار زمانی عملی است که در آن عدل رعایت شود و مفهوم آن این است که هر چیزی در جای خود قرار گیرد.

وی با بیان این که توسعه پایدار را نباید تنها به بحث مسایل زیست محیطی جامعه محدود کنیم، گفت: برای تحقق توسعه پایدار باید زمینه های عملی شدن عدل زمانی عملی است در جامعه فراهم شود.

طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد مگر آنکه قانون منع کرده باشد و هرگونه استفاده از اطلاعات عمومی تابع قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.