۰ نفر

اشتغال ١٠٠هزار نفر در محیط واقعی کار؛

آموزش در محیط واقعی کار برای متقاضیان مهارت/ بیکاری یک شبه حاصل نشده که یک شبه درمان شود

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶
کد خبر: 246657
 آموزش در محیط واقعی کار برای متقاضیان مهارت/ بیکاری یک شبه حاصل نشده که یک شبه درمان شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اجرای طرح آموزش در محیط واقعی کار گفت: مهارت آموزان تا یک سال در محیط واقعی کار بر اساس تفاهم میان فرد و کارفرما می توانند به کسب تجربه عملی در واحد صنفی بپردازند .

«علی ربیعی» افزود: افراد آموزش دیده در محیط واقعی کسب و کار علاوه بر مهارت، پس از یکسال می توانند کارت مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای را دریافت کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: حضور این افراد در صنوف برای کسب مهارت بر اساس تفاهمنامه ای است که پیشتر میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

ربیعی تاکید کرد: افرادی که می خواهند در محیط واقعی کار آموزش کسب کنند قبلا نباید بیمه شده باشند.

او تاکید کرد: اتاق اصناف ایران بر حسن اجرای کار نظارت دارد و افراد پس از گذراندن این دوره آموزشی می توانند از تسهیلاتی که وزارت کار در اختیار آنان قرار می دهد یک کسب و کار نو را راه اندازی کنند.

**تخصیص یکهزار و 170 میلیارد تومان برای سیاست های مداخله ای اشتغال

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت:طی تفاهمنامه ای که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با سازمان برنامه و بودجه امضا کرده است یکهزار و ١٧٠ میلیارد تومان برای سیاست های مداخله ای بازار کار تخصیص می یابد.

ربیعی اظهار داشت:در دولت های قبلی فقط تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال اختصاص می یافت بدون اینکه مداخله سازنده ای از سوی دولت در بازار کار برای ایجاد اشتغال انجام شود.

وی ادامه داد:اما در دولت های یازدهم و دوازدهم سیاست های مداخله ای به منظور و با هدف ایجاد و پایداری اشتغال صورت می گیرد.

وی بیان داشت: آمایش اشتغال ملی و استانی شناسایی رسته های شغلی، شناسایی ظرفیت های اشتغال استان ها، شناسایی روستاهایی که قابلیت توسعه اشتغال دارند، دادن یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای کارفرمایی، کمک هزینه و بیمه کارورزان، آموزش مهارتی افراد کم سواد در محیط واقعی کار که منجر به دریافت کارت مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه ای می شود از جمله سیاست های مداخله ای بازار کار است که مسئولان حوزه کار کشور آن را پیگیری می کنند.

ربیعی گفت: در دولت های قبل فقط تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال تخصیص می یافت در حالیکه بیش از تسهیلات ، منابعی برای نهادسازی های لازم از قبیل نهاد طراحی، نهاد مشاوره و اتصال به بازار جهانی و توسعه صادرات نیاز داریم.

وزیر کار ادامه داد: کمک های فنی و اعتباری و منابع برای سیاست های بازار کار اهمیتی بیش از تسهیلات دارد.

ربیعی یادآور شد: آنچه که ایجاد اشتغال را در دولت های گذشته با عدم موفقیت مواجه کرده بود، اتکا به پدیده مجوز و وام بود که فکر می کردند با دادن این دو مورد می توان اشتغال ایجاد کرد.

وزیر کار افزود: شواهد نشان می دهد بسیاری از واحدهایی که کار خود را بخوبی آغاز کرده بودند به دلیل عدم اتصال به بازار امروز با انباشت کالا در انبارهای خود مواجه هستند؛ به عبارتی نبود اتصال به بازارهای جهانی می تواند زمینه عدم پایداری اشتغال را فراهم کند.