۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

زمان مناسبی برای گران کردن بنزین نیست/ مردم تحمل فشار اقتصادی بیشتر از این را ندارند

۳۰ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 246138
زمان مناسبی برای گران کردن بنزین نیست/ مردم تحمل فشار اقتصادی بیشتر از این را ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که مشکلات و فشارهای اقتصادی و معیشتی و میزان بالای بیکاری، بازدارنده‌های جدی برای افزایش قیمت بنزین هستند.

زهرا سعیدی مبارکه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: نظر دولت در لایحه بودجه سال آینده این است که افزایش درآمدهای ناشی از رشد قیمت حامل‌های انرژی صرف اشتغالزایی شود اما مساله این است که الان وقت افزایش قیمت بنزین نیست و با توجه به میزان بالای بیکاری و فشار اقتصادی که بر مردم و خانواده‌ها وجود دارد، این افزایش قیمت، امکان پذیر به نظر نمی‌رسد.

 او در ادامه افزود: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که حتی در برخی خانواده‌ها،  پدر هزینه‌های زندگی چند فرزند تحصیل کرده و متخصص خود که بیکار هستند را پرداخت می‌کند و اگر در این شرایط قیمت بنزین را هم افزایش دهیم، به این افراد فشار زیادی وارد می‌شود. این در حالی است که متاسفانه به دلیل بیکاری بالا، افراد تحصیل کرده اقدام به مسافرکشی یا کار در تاکسی یاب ها و آژانس ها کرده اند و اگر قیمت بنزین افزایش بیابد، در معیشت و زندگی این افراد تاثیر زیادی می گذارد.

سعیدی مبارکه با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین بر تمام قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: مردم تحمل هیچ گونه فشار اقتصادی را ندارند و شاید معدود افرادی باشند که بتوانند این فشار را تحمل کنند ولی جمعیت عظیمی از جامعه و به خصوص قشر متوسط رو به پایین نمی‌توانند فشار اقتصادی بیشتر از این را تحمل کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال گفت: البته باید به این موضوع هم توجه کنیم که دولت هم به دنبال عمل به وظیفه‌اش در خصوص اشتغالزایی است و دنبال منابع برای آن می‌گردد و هیچ منبعی بهتر از منبع مردم نیست.

به گفته نماینده مردم مبارکه در مجلس، میزان بیکاری در کشور بسیار بالاست و نمی‌توانیم میزان بیکاری را صفر کنیم و بنابراین اشتغالزایی نیاز به ساماندهی اساسی و اصولی و یک برنامه نظام‌مند دارد.

سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه دولت باید قدم‌های اولیه را برای ایجاد اشتغال بردارد، گفت: در واقع دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کند و به صورت پلکانی اقداماتی را انجام دهد و فصل به فصل کار را پیش ببرد و البته به مردم گزارش بدهد که چه اقداماتی را برای اشتغالزایی انجام داده است.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، دولت باید این اطمینان را به مردم بدهد که پولی که بابت افزایش قیمت بنزین می‌دهند صرف چه اموری شده است و چه میزان، اشتغالزایی شده است.