۰ نفر

فضاى مناسبى براى استارتاپ‌ها در نظر گرفته شده است

همایش سالانه بانکدارى امسال دو بُعد حاکمیتى و اقتصادى دارد/ بانک مرکزی به دنبال ایجاد پول رمزی ملی

۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴
کد خبر: 245260
همایش سالانه بانکدارى امسال دو بُعد حاکمیتى و اقتصادى دارد/ بانک مرکزی به دنبال ایجاد پول رمزی ملی

رییس پژوهشکده پولى و بانکى امروز در نشست خبرى هفتمین همایش سالانه بانکدارى الکترونیک و نظام هاى پرداخت با اشاره به حضور شرکت‌هاى (آى تى) و بانکدارى الکترونیک در این همایش گفت: این همایش هم بعد حاکمیتى دارد و هم بعد تجارى و اقتصادى.

به گزارش اقتصاد آنلاین، على دیواندرى در یک نشست خبری از ایجاد فضاى مناسب براى حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌هاى دانش بنیان در این همایش خبر داد و تصریح کرد: تم اصلى این همایش نوآورى، حضور بازیگران جدید همانند استارتاپ‌ها و ایجاد فضاى جدید کسب و کار است.

او درباره محورهاى اصلى این همایش توضیح داد: کسب و کار و خدمات مالى، خدمات پرداخت، نوآورى، فناورى نظارتى، امنیت و هوشمندى و اثرات آن در بانکدارى از جمله محورهاى این همایش است.

دیواندرى با تاکید بر این که در کشور ما جایگاه نخبگان در صنایع بزرگى همچون نظام بانکدارى و آى تى است خاطر نشان کرد: در این همایش 37 سخنران اعم از مسئولان اقتصادى کشور حضور دارند که اد این تعداد 13 سخنران خارجى داریم.

وى ادامه داد: 14 کارگاه آموزشى در این همایش در نظر گرفته شده است و سعى شده همه محورها در نظر گرفته شود.

بانک مرکزی به دنبال ایجاد پول رمزی ملی

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: بانک مرکزی برای مطالعه درباره بیت کوین و پول های رمزی به پژوهشکده پولی و بانکی سفارش داده و در این راستا درحال مطالعه برای بررسی امکان ایجاد پول رمزی ملی هستیم.

دیواندری افزود: پول های مجازی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته ای از این پول ها در بازار وجود دارد و به عنوان دارایی و موضوعی برای سرمایه گذاری مطرح است که موضوع بحث ما نیست.

وی گفت: دسته دیگر  اقدام بانک های مرکزی دنیا برای انتشار پول های ملی خود به طور رمزنگار است مانند کاری که بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفته تا آن را انجام دهد.

دیواندری در پایان تصریح کرد: در پژوهشکده پولی و بانکی طرح مطالعاتی انتشار پول ملی به طور رمزنگار را آغاز کرده ایم.

هفتمین همایش سالانه الکترونیک و نظام هاى پرداخت در روزهاى دوم و سوم بهمن ماه در سالن برج میلاد تشکیل مى شود که نسبت به سال گذشته تغییراتى از لحاظ کمى و کیفى اعمال شده است.