۰ نفر

ظریف: ما نیازمند گفتگوی فرهنگی هستیم

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 244341
ظریف: ما نیازمند گفتگوی فرهنگی هستیم

محمد جواد ظریف گفت: شاهدیم فردی قدرت را در آمریکا در دست گرفته که آنقدر فهم و ادراک ندارد که ملت‌ها را با الفاظ رکیک و غیر قابل باوری که از دهن فردی که خود را مسئول آمریکا می داند، بیان می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جهان نیوز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان امروز (شنبه) در اجلاس بین المللی گفتگوهای فرهنگی سیا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی عنوان کرد: آسیا مهد فرهنگ ها و تفکرهای گوناگون و مهد تمدن در جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه قاره کهن آسیا همواره خاستگاه تفکر، فلسفه، گفتگو و درک مشترک بوده است، یادآور شد: اما جای تاسف فراوان است که همین آسیا امروز محل بحرانها، کشمکشها، درگیریها، کشتارهای فراوانی است که فاصله مهم و طولانی با مبانی فرهنگی اعتقادی و دیدگاهها و بینش های مختلف آسیایی دارد.

ظریف افزود: آسیا هرچند دارای نگرشهای گوناگون و متنوع است، اما آنچه که در منطقه ما می گذرد به ویژه غرب آسیا با هر چه که به آن اعتقاد داریم و مبانی فرهنگیمان را برا آن بنا نهاده ایم مغایرت و تضاد اساسی دارد.

وی ادامه داد: با این دو برداشت مشترک به نظر بنده گفتگوی فرهنگی یک حرکت دانشگاهی و آکادمیک نیست، گرچه دانشگاه ها و محیط دانشگاهی و فرهنگی میزبان این حرکتند و بهترین حاملین این گفتگوی فرهنگی هستند اما گفتگوی فرهنگی امروز یک ضرورت امنیتی و حیاتی برای همه ماست.

وزیر خارجه بیان کرد: ما نیازمند گفتگوی فرهنگی هستم.وی در بخشی از اظهاراتش گفت: متاسفانه شاهدیم فردی قدرت را در آمریکا در دست گرفته که آن قدر فهم و ادراک ندارد که کل ملتهارا با الفاظ رکیک، غیرقابل پذیرش و غیر قابل باوری که از دهن فردی که خود را مسئول آمریکا می داند، بیان می شود.وی افزود: نیاز ما امروز مقابله با فرهنگ افراط است.